Jõulujärgne allahindlus (SAH ehk suur allahindlus) kestab Tallinna Kaubamajas 5.?30. jaanuarini. Tegemist on aasta ühe suurema allahindlusega. Traditsiooniliselt on Tallinna Kaubamajas kaks suurt allahindlust aastas: üks jaanuaris ja teine juulis. Mõlemad kampaaniad on ühepikkused, erinevus on üks-kaks päeva.
Tallinna Kaubamaja turundusjuhi Enn Pareli sõnul on parimatel päevadel müügikäive kolme müügimaja (Tallinn, Tartu, Rocca al Mare) peale kokku olnud 4?4,5 mln kr. Tallinna Kaubamajas, kus praegu sisenejate arvu mõõdatakse, on jaanuaris olnud parimatel päevadel isegi üle 47 000 külastuse, mis on sama palju kui jõulude ajal.
Samas müügikäive jääb kaubamajas kindlasti alla jõulueelsele müügiperioodile. ?Sellele vaatamata lubab aasta hea sügismüük järelejäänud kauba osas teha jõulisi allahindlusi ja seetõttu on ka müügitulemused meie ootusi ületanud,? lisas Parel.
Allahinnatud kaubad moodustavad Tallinna Kaubamajas 3/4 kogumüügist. Peamiselt ostetaksegi alla hinnatud kaupu, ehk eelmise hooaja (antud juhul siis sügis-talv 2004) rõivakaupu.
Stockmanni turundusjuhi Lea Endriksoni sõnul on nädal enne jõule ja allahindluse esimesed päevad külastajte hulga poolest enam-vähem võrreldavad. Kui palju täpselt inimesi sel perioodil Stockmanni külastas, ei tahtnud Endrikson öelda.
Stockmann alustas jõulujärgset allahindlust kohe pärast jõule, kui hinnati alla jõulukaubad. Samas nimetab Stockmann käimasolevat kampaaniat ikka rohkem sügistalvise kauba allahindluseks, et teha ruumi juba saabuvale kevadsuvistele kollektsioonidele.
Allahindluskampaania algas Stockmannis 6. jaanuaril ja kestab 30. jaanuarini. See on jaotatud kahte ossa: alatakse allahindlusega 40% ja alates 21. jaanuarist hinnatakse kaubad alla veel lisaks kuni 60% võrra.
?Kui lugeda kampaania päevi, siis allahindlus ei ole kõige pikem kampaania. Kõige pikem kampaania ajaliselt on jõulukampaania, mis algab poolest novembrist ja kestab aastavahetuseni,? ütles Endrikson.
Stockmannist ostavad kliendid põhiliselt moe- ja kodukaupu, hinnatud on ka elektroonikaosakonna head pakkumised. Suurem osa ostjaist on naised ja enim külastatav osakond on butiik, kus maailma tuntud ja kallid kaubamärgid, mida käiakse juba mitmeid päevi ette proovimas-uurimas.
Kristiine Keskuse juhatuse liikme Allan Remmelkoori sõnul külastab Kristiine Keskust praegu keskmiselt 18 000 inimest päevas. Jõulude ajal aga oli külastavus 20 protsenti suurem ehk ligikaudu 23 000 inimest päevas.
PlussMiinus Elektroonika kauplustes algas kohe peale jõule allahindluskampaania ?Hinnad Pooleks?. Peale seda liitus PlussMiinus Eelektroonika allahindlustega Rocca al Mare kaubanduskeskuses, mis kestab kuni 6. veebruarini.
Müüginumbrite võrdluses liigume enam-vähem samale tasemele kui jõulukuus. Külastatavus on kõige suurem just nädal enne jõululaupäeva, kuid kuu kokkuvõttes enam-vähem võrdne jõulujärgsete kampaaniate külastatavusega.
Kampaania ?Hinnad Pooleks? ajal moodustasid ostukorvist enamiku allahinnatud tooted.
Seotud lood
Ettemaksed on tehingute tegemisel tavalised, kuid samas kaasnevad nendega alati ka riskid. Pole just harvad olukorrad, kus tarnija ei suuda finantsraskuste või tarneahela häirete tõttu tellimust täita, misjärel võivad ettevõtted oma rahast ilma jääda. Balti riikides tegutsev krediidikindlustusmaakler Credeo pakub koostöös Allianz Trade’iga, üleilmse juhtivettevõttega krediidikindlustuse valdkonnas, ettemaksete kindlustamise teenust, mis pakub lisakaitset just selliste olukordade puhul.