Mina kuulun hetkel nende inimeste hulka, kes suurema osa oma päevast tööl veedavad. Seetõttu on mulle väga oluline ümbritsev keskkond ja inimesed, kellega koos töötan. Mulle on paari aastaga hakanud meeldima meie avatud kontor oma erinevate lausete, naljade ja kommentaaridega. Samuti saab kelleltki ikka kiirelt nõuande, kui oled mõne asjaga ummikusse jooksnud või vähemalt siis mõne ergutava märkuse.
Kodus üksi nokitsedes kuluks sama probleemi lahendamiseks tunduvalt rohkem aega ja muretsemist. Samas saab aga mitmed keskendumist nõudvad tööd kodus hoopis kiiremini tehtud ja ka head ideed tulevad millegipärast pähe pigem väljas jalutades kui arvuti taga pingeliselt mõeldes.
Seega usun, et paindlik tööaeg annab paljudel töökohtadel parima tulemuse. Tuleb leida ainult igale töötajale sobiv rütm.
Eestis on peresõbralikkus firmades aktuaalne eelkõige seetõttu, et paljud naistöötajad on otsustanud sünnitada oma esimese või järgmise lapse. Ja firmajuhid seisavad veidi ootamatute küsimuste ees: kuidas ma nende töö ümber planeerin? Kas nad ikka tulevad aasta pärast tagasi? Aga äkki ta läheb hoopis tööle konkurendi juurde, kes pakub lastega emadele sobivamaid tingimusi? Juht peaks arvestama, et väikese lapsega ema vaatab oma endisele töökohale hoopis teisest vaatepunktist võrreldes ajaga, kui ta oli rohkem oma aja peremees.
Miks peaks aga firma eksponeerima ennast kusagil edetabelis? Konkurss tekitab hirmu, et kui ma kuhugi tahapoole jään, mida siis teised meist mõtlevad. Töötajasõbralike firmade TOP on selles mõttes ka osalejasõbralik, et siin on tõesti võidust olulisem osavõtt. Pingereana tuuakse välja vaid esimesed 25, ülejäänud tuuakse välja tähestiku järjekorras. Oleme veendunud, et ainuüksi juba osalemine konkursil tõestab firma töötajasõbralikku suhtumist ja eesmärki. Ja see ongi oluline viide töötajale, et temast hoolitakse.
Siin ei ole üldse oluline, kas tegemist on suur- või väikefirmaga. Neil võivad küll olla erinevad rahalised võimalused, kuid see pole peamine. Seda on tõestanud läbi aegade ka TOPi võitjad. Näiteks kui 2003. aastal võitis konkursi Eesti Krediidipank, siis eelmisel aastal võidutses väikefirma Vain & Partnerid. Kindlasti annab konkursil osalemine kõigile enesekindlust ja uusi ideid. Seega, kui kaotada ei ole midagi, siis saab ainult võita.
Palume tänavusel konkursil osaleda soovivatel ettevõtetel saata oma kontaktandmed e-postile
[email protected] ja me saadame teile täiendavat infot.
Töötajate stressi vähendamine: koolipäeva lõpus suureneb alla 12aastaste laste vanematel oluliselt vigade hulk töökohas. Seda kutsutakse ?kella kahe sündroomiks?. See on stressi tulemus teadmatusest, mida laps pärast kooli teeb. Paindlik tööaeg aitaks töötajal paremini saavutada kontroll oma eraelu ja ka töö üle.
Töötajate motivatsiooni tugevdamine: tööandja vastutulek töö- ja pereelu paindlikuks ühendamiseks aitab töötajal omakorda siiramalt juhtkonna tähelepanu hinnata ja eesmärkidega samastuda.
Väljaõppekulude kokkuhoid: tööandjad, kes lapsepuhkusel olevatele töötajatele pakuvad näiteks osalist töötamise võimalust või firma koolitustel osalemist, hoiavad märkimisväärselt kokku kulusid uute töötajate värbamise ja väljaõppe pealt.
Ettevõtte imago parandamine: tööandja ja perekonna suhet kujundatakse järjest enam läbi kliendisuhte. Perekond mängib sihtgrupina nii reklaamitegevuses kui ka turundusstrateegias üha tähtsamat rolli. Ostuotsused tehakse väga sageli just pereringis.
Konkurentsivõime tõus: ühe Saksamaa pereministeeriumi läbi viidud uuringu järgi vähendas peresõbralike meetmete kasutamine enamikul väike- ja keskmise suurusega firmadel personalikulusid just tänu produktiivsuse kasvule.
Töötajasõbralike firmade konkursil otsustasid osaleda töötajad ise. Nad vaatasid konkursi tingimusi ja küsimusi ning kuna need näisid vastavat tegelikkusele, siis otsustatigi osaleda. Mõeldi, et meil on asjad üsna hästi ning sellest lähtuvalt peaks ka konkursil hästi minema.
Töötajatele tekitas taoline võit loomulikult heameelt. Kui keegi autoriteet sulle ütleb, et sul on asjad mingis elu osakonnas väga heas korras, siis on see igal juhul meeldiv kogemus. Siis osatakse ka oma igapäevast olukorda veelgi paremini hinnata.
Firmale tähendas see väga positiivset avalikkuse tähelepanu ? seda nii läbi valitsuse tasemel auhindamise kui ka meedias kajastamise.
Just seesugune spontaanne mainekujundus on kindlasti üks paremaid.
Soovitan firmadel taolisel konkursil osaleda esmalt seepärast, et juhid ja omanikud saaksid ühe lisahinnangu töötajate rahulolu kohta.
Uuringu tulemustest selgus, et juhtide arvates on asjad sageli firmas paremas korras kui töötajate meelest. Kuigi seda ei pruugi olla meeldiv teada saada, on see igal juhul kasulik teave.
Ja kui peaks veel teistega võrreldes hästi minema, mõjuvad sellised tunnustused igal juhul nii firma sisekliimale kui ka mainele hästi.
Konkursil osalemine on juba omamoodi traditsiooniks saanud.
Esimene kord tahtsime enda firmat lihtsalt positsioneerida, et näha, kus me teiste firmadega võrreldes asume.
Lisaks tahtsime üldinfot, mida teistes firmades töötajate heaks tehakse, kuidas on töötingimused jne. Endalegi üllatuseks tuli 2004. aastal II koht peresõbralikkuse tabelis ja I koht töötajasõbralikkuse tabelis.
Teine kord osalesime juba rohkem hasardist, et jälgida, kui ruttu Eesti firmad arenevad ja kas me suudame veel konkureerida. Suutsime ja sellest oli hea meel.
Konkurentsis püsimine on toonud meie kollektiivi uusi inimesi. Osaliselt on see tingitud firmasisesest vajadusest uute töötajate järele. Teisalt sujus töötajate värbamine sellel aastal lihtsamalt, sest mitmed inimesed kandideerisid meile just seetõttu, et nad lugesid Holmen Metsast töötajasõbralike firmade erilehest ja neile avaldas head muljet meie suhtumine ja tõekspidamine. Kõhklemist ei olnud ka katseaja möödudes, kas jääda Holmen Metsa tööle või otsida mujalt uut töökohta.
Töötajasõbralikkus ei ole meie firma jaoks lihtsalt eesmärk omaette. Pigem on see osa firma kultuurist, mis loob sellise töökeskkonna, et inimesed tahavad igal hommikul tööle tulla.
Seotud lood
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?