1. veebruaril algas ühekuuline enam kui 30 erinevat riiki hõlmav kampaania, milles pööratakse avalikkuse tähelepanu segadusse ajavatele massiturunduse pettustele.
Kampaania algatajaks on rahvusvaheline rakendusasutuste vaheline koostöövõrgustik ICPEN (International Consumer Protection and Enforcement Network). Eestis juhib ennetuskampaaniat tarbijakaitseamet.
Kampaania eesmärgiks on teavitada tarbijaid pettusskeemidest, nagu ootamatud teated loteriivõidust või raha teenimise võimalus läbi püramiidskeemi. Kampaania ülesandeks on anda tarbijatele teadmisi ja oskusi pettuste äratundmiseks ning neist teavitamiseks.
Ennetuskampaania käigus informeeritakse tarbijaid levinumatest pettuste liikidest, pettuste vastu võitlemise võimalustest ning enda võimalikust kaitsmisest. Samuti antakse teavet selle kohta, kuhu pettuse ohvriks langenu pöörduda saab ning millised on enim levivad pettusskeemid.
Ettevõtmine kulmineerub ülemaailmse reidiga Sweep Day, mis viiakse läbi internetis teemal ?Rämpspost, pettused ja pettused rämpspostis? ning selle eesmärgiks on identifitseerida liikvel olevat spämmi, mis saabub kasutaja e-posti aadressile, otsides seeläbi potentsiaalseid ohvreid.
Arvestades, et teabeedastus muutub järjest keerukamaks, suureneb ka pettuste levimise maht ja kiirus. Nimetatud pettusskeemide levitajad on organiseeritud ning osavad ja leidlikud manipulaatorid. See on ka põhjus, miks internetipettuste vastu ühiselt võitlemine on hetkel üks ICPENi prioriteete.
ICPENi põhisuunaks on abistada liikmesriike heade kaubandustavade juurutamisel.
Autor: ÄP
Seotud lood
Balti põllumajandus astub uude ajastusse, pakkudes investoritele erakordset võimalust. Läti suurim põllumajandusühistu
LATRAPS, mis on tuntud kui piirkonna juhtiv teraviljaeksportija, on avanud oma esimese avaliku võlakirjade pakkumise. Eesmärgiks on koguda 8 miljonit eurot, et rahastada Põhja-Euroopa suurima hernevalgu isolaadi tootmisüksuse – ASNS Ingredient – rajamist Lätis.