• OMX Baltic0,13%267,98
  • OMX Riga0,25%878
  • OMX Tallinn0,38%1 718,56
  • OMX Vilnius0,33%1 043,13
  • S&P 5000,00%6 047,15
  • DOW 300,00%44 782
  • Nasdaq 0,97%19 403,95
  • FTSE 1000,77%8 377,28
  • Nikkei 2251,91%39 248,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%112,16
  • OMX Baltic0,13%267,98
  • OMX Riga0,25%878
  • OMX Tallinn0,38%1 718,56
  • OMX Vilnius0,33%1 043,13
  • S&P 5000,00%6 047,15
  • DOW 300,00%44 782
  • Nasdaq 0,97%19 403,95
  • FTSE 1000,77%8 377,28
  • Nikkei 2251,91%39 248,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%112,16
  • 03.02.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaugekõnede minutihinnad võivad erineda kordades

Lähikuude jooksul tuleb Eesti turule veel üks soodsaid kaugekõnesid pakkuv firma ? rahvusvaheline Primus Telecommunications.
Raske on ette ennustada, kuidas uus firma siinset olukorda võib mõjutada. Rahvusvahelisi kõnekaarte pakkuva firma Eestisse tulekus ei ole tegelikult midagi uut ? nii mitmelgi lääne suurel tegijal on siin juba oma esindaja olemas.
Hilist turuletulijat ootab aga ees mitu raskust.
Esiteks on Eesti klient sideteenuse suhtes väga nõudlik ? ta pigem maksab veidi rohkem, aga teenus peab olema kvaliteetne. Seda ilmestab hästi esimesest jaanuarist alanud mobiililiikuvus. Enne liikuvuse käivitumist prognoositi, et EMT kaotab sarnaselt Soome Sonerale palju kliente. EMT turundusjuhi Anne Läänesaare sõnul lahkus EMTst 1100 klienti, samal ajal tuli aga teistest võrkudest EMT kliendiks 3300 inimest.
Teiseks on turul juba mitu firmat, kes pakuvad soodsaid kaugekõnesid. Tööpõhimõte on kõigil sarnane. Klient helistab kohaliku kõne hinnaga telefoninumbril, sisestab oma PIN-koodi ja/või telefoninumbri välismaal, kuhu soovib ühendust saada. Teenusepakkuja loob ühenduse välisriigis oleva lüüsiga ning seal siirdub kõne kohaliku kõne hinnaga juba selleni, kellele helistatakse.
Kaubamärgi Telefant all tegutsev Contech Media AS pakub soodsa hinnaga kõnesid juba aastast 2001 alates. Firma tegevjuhi Marius Metsa sõnul oli EMT suunas toimunud numbriliikuvus täiesti ootamatu ning märk sellest, et klientide jaoks on kõnekvaliteet vägagi oluline. Aeg näitab, kuidas kliendid reageervad nii mobiili­numbri liikuvusele kui ka turul tegutsevatesse ja uutesse telefonisideteenuseid pakkuvatesse firmadesse. ?Operaatorid peavad tõsiselt pingutama, et hoida olemasolevaid kliente. Uusi kliente ei eksisteeri,? sõnas Mets.
Kolmandaks on turul kõikvõimalikud üle interneti töötavad sidelahendused. Nende kasutamist kitsendavaks teguriks on fakt, et helistamiseks peab klient kasutama arvutit, millel on internetiühendus.
Eestis tuntuim internetitelefon on hetkel Skype, mis algselt oli mõeldud tasuta kõnede tegemiseks arvutist arvutisse. Nüüd saavad aga tasulise Skype­Out teenuse kasutajad helistada oma arvutist üle maailma asuvatele tava- ja mobiiltelefonidele.
Enne ühe või teise lahenduse kasuks otsustamist tasub kindlasti vaadata üle erinevate pakkujate hinnakirjad. Eri pakkujate kõnehinnad eri riikidesse erinevad märgatavalt.
Autor: Alar Pardla

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.11.24, 15:39
Tehisintellekt – oluline roll turvatööstuse tuleviku kujundamises
Turvasüsteemid toodavad igapäevaselt suurtes kogustes infot. Läbi tänapäevaste nutikate lahenduste saab neid andmeid üha kiiremini töödelda. Selle abil on võimalik näiteks läbi valve- ja läbipääsusüsteemide tuvastada inimeste käitumises anomaaliaid ja hinnata reaalajas võimalikke riske. See on vajalik ettevõtetele, kes pakuvad elutähtsaid teenuseid ja võivad on ärisaladuse või andmete lekkimise korral saada suurt kahju.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele