Läti Parex Banka sihib Eestis eelkõige väikseid ja keskmisi ettevõtteid, pidades eraisikutega tegelemist liiga kalliks ettevõtmiseks.
Lätis ja Leedus universaalpangana tegutseva Parex Banka Eesti esinduse juhi Loit Linnupõllu sõnul on konkurents eraisikutest klientide pärast Eestis niigi terav ning vajaks edu saavutamiseks suuri investeeringuid kontorivõrku ja pangaautomaatidesse, kirjutab Postimees.
«Sellist investeeringut me praegu teha ei taha ehk me ei näe põhjust eraisikute turule trügima minna,» kinnitas Linnupõld. «Tahame olla äripank, mille teenindus peaks suurpankadest parem olema.»
Parexit huvitavad eelkõige kinnisvara, transiit, sadamad ja Venemaaga seotud ettevõtted, milles peetakse end asjatundjateks. Lisaks nähakse oma võimalust uute projektide finantseerijatena ja selles osas võib suurpankadel olla huvide konflikt.
Läti suurim pank loodab Eesti äripanganduses tõusta viie aastaga suuruselt kolmandaks tegijaks ligi 15protsendilise turuosaga. Seni on Parex Eestis väljastanud laene ligi 800 miljoni krooni eest.
«Olen suhteliselt skeptiline seesuguse eesmärgi täitmise võimalikkuse suhtes, sest kes selle turuvõitmise lõpuks kinni maksab?» kommenteeris SBM Panga juht Riho Rasmann.
Hansapanga juhatuse aseesimehe Erkki Raasukese sõnul on konkurents äripanganduses väga terav. «Hansapangal pole kellelegi plaanis oma turuosa loovutada,» kinnitas Raasuke.
Seotud lood
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?