Linnajuhid kavatsevad veel tänavu alustada Vabaduse väljaku ümberehitust, mille käigus viiakse autod Eesti esindusväljakult maa-alusesse parklasse.
«Minu kõige optimistlikum prognoos on, et tuleva aasta vabariigi aastapäeva paraad toimuks juba ümber ehitatud väljakul,» lausus Postimehele eile Tallinna linnapea Tõnis Palts.
See tähendaks, et linnavolikogu jõuaks arhitektide Andres Alveri, Tiit Trummali ja Veljo Kaasiku kuus aastat tehtud ja ägedaid vaidlusi kaasa toonud detailplaneeringu probleemideta veel sel kevadel vastu võtta ning juba suvel alustatakse maa-aluste parklate rajamiseks ulatuslikke kaevamisi.
Parklate jaoks on vaja üles kaevata nii praegust maapealset autoparklat võõrustav Vabaduse plats kui ka Kaarli puiestee äärsete tenniseväljakute ala. Nii platsi alla kui ka tenniseväljakute alale on kavandatud enam kui 400-kohaline maa-alune parkla, mis tähendab autode kadumist Eesti esindusväljakult.
Ligi 140 miljonit krooni neelava parkla ehitaja leidmiseks kavatseb linn korraldada konkursi.
Parklate rajamine pole aga ainus kaevetöö, mida detailplaneeringu elluviimine nõuab. Nii rajatakse arhitektide nägemuse kohaselt väljakut läbiva autotee alla lai jalakäijate ala, kuhu hakkab pääsema Vabaduse platsile ehitatavast trepistikust.
«Idee on teha maa-alune maailm. Kuid see ei oleks kitsas ja pime tunnel, vaid avar ja valgusküllane ala, kus paiknevad kauplused ja ärid,» lausus Tallinna linnaplaneerimise ameti juhataja Igor Volkov. Päikesevalgus hakkab maa-alusesse maailma tulema läbi suure klaaskatuse, mis rajatakse kahe sõidusuuna vahele, kus praegu pargivad autod.
Seotud lood
Lisatud interaktiivne kaart tänase Läänemereriikide olukorraga töötuskindlustussüsteemis
Täna näib mõeldamatu tegutseda ja töötada riigis, kus puudub töötukassa ning töötuskindlustus. Ometi kaheldi veel paar aastakümmet tagasi Eestis sotsiaalsüsteemi rajama asudes selle vajalikkuses sügavalt. Veenmist, et tegu on tõesti olulise asjaga, oli selle algatajatel omajagu.