Möödunud nädala viimasel päeval otsustasid investorid kõigi aegade kõige kõrgema tasemeni tõsta koguni kolm Tallinna börsil noteeritud aktsiat.
Hansapanga aktsia lõpetas 162,72 kroonil, Merko Ehituse aktsia 316,06 kroonil ja Harju Elektri aktsia 158,19 kroonil. Oma tipptasemete vahetus läheduses tiirlevad veel ka Tallinna Kaubamaja ja Rakvere Lihakombinaadi väärtpaberid, mida lahutab rekordtasemest vastavalt 1,0% ja 2,9%.
Hansapanga aktsia mõne nädala tagune hingetõmme jäi lühiajaliseks. Kui oma 16. jaanuaril püstitatud 162,10kroonise kõrgtaseme järel tuli väärtpaber nädalaga tagasi allapoole 155 krooni joont, siis nüüd näeme, et investoritel ei jätkunud enam närvi ostmisega kauem viivitada ning taas liigub aktsia seninägemata tasemetel.
Viimase kuuga on ilmunud Hansapanga kohta investeerimispankadelt Smith, Barney ja Carnegie positiivsed analüüsid, kus kiidetakse regiooni kiiret majanduskasvu ning tõdetakse, et hoolimata väärtpaberi kõrgest hinnatasemest on aktsial veel ruumi üles minna.
Ehkki teisi ettevõtteid nii suured pangad ei analüüsi, on saatnud üldine optimism üles ka neid. Tegutsemispiirkond on neil ju sama ? Euroopa Liidu kõige kiiremini arenev piirkond.
Reedel oma neljanda kvartali tulemused teatavaks teinud Eesti Telekomi aktsiatega jäi kauplemine passiivseks, kuid aktsia jätkas juba kaks kuud kestnud vaikset tõusutrendi. Väärtpaber jõudis päeva lõpuks omadega välja juba 119,70 kroonini ehk ligi kümme krooni TeliaSonera pakkumishinnast kõrgemale.
Eesti Telekomi aktsia pole õigupoolest juba viimased kaks kuud teinud välja oma suuromaniku ülevõtmispakkumise hinnast ning liigub, nagu teised aktsiadki, vastavalt nõudlusele ja pakkumisele.
Kuna telekomifirma reedel avaldatud majandustulemused vastasid analüütikute ootustele, ei suuda väärtpaber lihtsalt tulemuste najal kallineda. Seetõttu saadakse tuge tõenäoliselt eelpool juba mainitud välisrahast, mis näeb siinsel piirkonnal jätkuvalt kiiret kasvupotentsiaali ning täidab oma portfelle siinsete väärtpaberitega.
Seotud lood
Kuigi laevandussektoris on regulatsioonide hulk muret tekitavalt suur ja uue põlvkonna lahendusi kütuse tarbimisel pole, on Tallink pühendunud olemasolevate süsteemide parendamisele ja toonud sõitma ka uusi aluseid, ikka selleks, et CO₂ jalajälge vähendada.