EMT võtab teise operaatori võrku kolida soovivatelt klientidelt võimaluse mobiiltelefoni kasutades nn m-parkida ja m-piletit osta.
Piirang kehtib alates avalduse tegemisest teise operaatori võrku kolimiseni ehk kuni ajani, mil number reaalselt teise võrku lülitub. See võib aega võtta kuni kümmekond tööpäeva, kirjutab Eesti Päevaleht.
M-pilet ja m-parkimine on EMT arendusjuhi Kuno Peegi sõnul kolmandate osapooltega seotud teenused. Riskide maandamiseks numbriliikuvuse stardifaasis on EMT äriline otsus nimetatud teenuseid piirata. Samas muud m-kaubanduse teenused nagu pilt-, heli-, logo- ja infoteenused on operaatorit vahetavatele klientidele avatud.
Numbriliigutajatele kahe m-teenuse mittevõimaldamisega üritas EMT aga vältida viga, mille tegi Soomes üks Eesti Telekomi omanik TeliaSonera. Seal rakendus numbriliikuvus 2003. aastal ning TeliaSonera võrgust teise võrku kolinud kliendid jätsid maha sadade miljonite kroonide eest võlgu.
Elisa juhatuse esimehe Sami Seppäneni sõnul vormistab EMT lahkuva kliendi eest sellise m-teenuseid mitte võimaldava kiusamisega ise otsuse, et ta kunagi enam EMT võrku tagasi ei tule. ?Austame seda, kui klient teeb otsuse teise operaatori kasuks, mitte ei tee talle tünga ega anna talle viimasel koostööpäeval laksakat,? ütles ta.
Sarnaselt Elisaga võimaldab lahkuvatel klientidel kõiki teenuseid kasutada ka Tele2.
Seotud lood
Turvasüsteemid toodavad igapäevaselt suurtes kogustes infot. Läbi tänapäevaste nutikate lahenduste saab neid andmeid üha kiiremini töödelda. Selle abil on võimalik näiteks läbi
valve- ja läbipääsusüsteemide tuvastada inimeste käitumises anomaaliaid ja hinnata reaalajas võimalikke riske. See on vajalik ettevõtetele, kes pakuvad elutähtsaid teenuseid ja võivad on ärisaladuse või andmete lekkimise korral saada suurt kahju.