Kaks aastat aktsiate avalikke emissioone (IPOsid) oodanud Rootsi investorid said möödunud aasta kevadel märkida kosmeetikatootja Oriflame Cosmetics SA aktsiaid. Paraku on enamikul investoritel tulnud pettuda.
Eile teatas Oriflame ühes majandustulemustega, et kasvanud turustus- ja tootearenduskulude tõttu sel aastal firma kasumimarginaalid langevad. Aktsia langes eile õhtul kelle viieks üle kümnendiku, tasemeni 149,50 Rootsi krooni.
2004. aasta märtsi lõpus Stockholmi börsil noteeritud kosmeetikatootjal pole kuigi hästi läinud, ehkki algus oli paljutõotav.
4,9 miljardi Rootsi kroonise (8,3 miljardi krooni) aktsiaemissiooni korraldanud Oriflame?i aktsia tõusis 190krooniselt pakkumishinnalt möödunud aasta juunis-juulis 260 krooni juurde, kuid juba 11. augustil tuli esimene suur pauk, mil ettevõte teatas produktiivsuse langusest ja nõrgast müügist oma põhiturul Venemaal. Väärtpaber odavnes päevaga 28%.
Ehkki firma mingeid kindlaid 2005. aasta prognoose eile ei andnud, kinnitas firma finantsjuht Kevin Kenny, et liigutakse pikaajalise käibekasvu graafikus (10?15% aastas).
Hästi läks Põhjala börsidel aga telekomikompaniidel, nagu Deutsche Telekom AG tarkvara tootev Comptel OY, mille neljanda kvartali kasum aktsia kohta kasvas 0,01 eurolt 0,03 euroni. Müügikasv ulatus 35 protsendini. Compteli aktsia oli eile õhtuks jõudnud 2,03 euroni (+7,4%).
Tugevalt liikus ka keemiakontsern Kemira, mis teatas, et ootab sel aastal tegevuskasumi ja käibe kasvu.
Seotud lood
Reklaamiagentuuri La Ecwador tegevjuht Heily Aavik ja loovjuht Taavi Lehari võtavad Äripäeva raadio värskes saates luubi alla järgmise aasta turundusstrateegia ja eelarve koostamise ning annavad soovitusi, kuidas kitsamal ajal targalt toimetada.