Kuna sularahaga maksmine on kauplustele odavam, kaalusid kaupmehed kaardimakseid reklaamiva siili vastast, sularaha kasutama kutsuvat kampaaniat.
«Sularahaga arveldamine on meile kaardimaksetest kasulikum, mistõttu oleme mõelnud tulla välja kaupmeeste kampaaniaga «Maksa sularahas»,» kinnitas Postimehele kaupmeeste liidu juhatuse esimees Urmas Pastarus. «Inimlik viisakus ja soovimatus olla üldise progressi vastu on meid seni tagasi hoidnud.»
Kaupmeeste liidu hinnangul püsib pankade küsitav kaarditehingu teenustasu suhteliselt stabiilsel tasemel, ulatudes 2,4 protsendini tehingumahust. Seda hoolimata asjaolust, et kaarditehingute arv ja rahasummad on viimastel aastatel hüppeliselt kasvanud.
Mullu suurenes pangakaartidega sooritatud tehingute maht 40 protsendi võrra, 13,5 miljoni kroonini. Ligi viiendiku võrra, 11 113ni on aastaga suurenenud pangakaarte aktsepteerivate müügikohtade arv. Pangakaartide arv on kasvanud 1,3 miljonini.
Hansapank, kes teenindab otse ligi 6000 kaupmeest ja on suurosanik ka Pankade Kaardikeskuses, kinnitab samas, et kaarditehingute hinnad on viimastel aastatel oluliselt langenud.
«Praegu on kaarditehingute hind kukkunud 1,5 protsendini ja deebetkaartidel ka madalamale,» kinnitas Hansapanga suhtekorraldusjuht Ando Noormets.
Kaardikeskuse kasum suurenes mullu paari miljoni krooni võrra, kümne miljoni kroonini.
Pastaruse sõnul on pangad võrreldes kaupmeestega siiski selgel jõupositsioonil, mistõttu ka kaarditehingutelt makstavad summad on läbipaistmatud ehk pole selge, mis on kaardimaksete omahind.
Seotud lood
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus
Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le
Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.