Aura tootesarja ekspordimaht ületas 2004. aastal 3,9 miljonit liitrit, kasvades eelneva aastaga võrreldes kolmekordseks, teatas ettevõte.
Suurima osa eksporditavatest toodetest moodustasid Aura mahlad ning Aura ACE mahlajoogid.
A. Le Coq?i juhi Tarmo Noobi sõnutsi on Aura kaubamärki kandvaid tooteid seni edukalt müüdud eelkõige Lätti ja Leetu, 2004. aasta aga tõi kaasa ekspordi laienemise ka teistesse riikidesse läbi allhanke Norra mahlatootjale. ?Võitsime allhanke konkursi, kuna meie tootmisprotsess vastab Euroopa kvaliteedireeglitele ning suutsime välja pakkuda huvitavad maitsed Norra mahlatootja olemasoleva sortimendi täiendamiseks,? rääkis Noop.Allhanke korras toodetakse Norra mahlatootjale tomatimahla, jõhvikajooki, multinektarit ning porgandi-õunamahla, mis kannavad sealsel turul nime Maroc.
Leedu ja Läti suunal on Aura toodete eksport aasta-aastalt kasvanud. Seni suurimal eksporditurul ? Leedus - kasvas müük 2004. aastal võrreldes eelneva, 2003. aastaga, 32,6%, moodustades ligi 1,7 miljonit liitrit. 2004. aasta tõi kaasa Aura jookide ekspordi mitmekordistumise ka Lätis, kus aastaga tõusis müük üle 1,2 miljoni liitri.
?Käeoleval aastal plaanime kasvatada Aura toodete müüki olemasolevatel sihtturgudel ning leida ka uusi ekspordivõimalusi. Näiteks on kavas Aura ACE mahlajoogid viia Soome turule,? tutvustas Tarmo Noop ettevõtte selle aasta plaane.
Aura on Eestis nii mahla- kui ka veeturu liider, omades vastavalt 29 ja 28 protsendilist 2004. aasta keskmist turuosa.
Seotud lood
Viimaste aastate arengu najal on selge, et Põhja-Tallinnast on kujunemas pealinna uus 15 minuti linna põhimõtetel toimiv hot-spot. Selle keskpunktiks jääb kaasaegse hingamise saanud endine Volta tööstuskvartal, mis üllatab linnaelanike juba sel sügisel nii mõnegi kauaoodatud uudisega.