• OMX Baltic0,1%267,65
  • OMX Riga−0,76%875,81
  • OMX Tallinn0,72%1 712,1
  • OMX Vilnius−0,02%1 039,65
  • S&P 5000,24%6 047,15
  • DOW 30−0,29%44 782
  • Nasdaq 0,97%19 403,95
  • FTSE 1000,31%8 312,89
  • Nikkei 2251,73%39 180,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%111,65
  • OMX Baltic0,1%267,65
  • OMX Riga−0,76%875,81
  • OMX Tallinn0,72%1 712,1
  • OMX Vilnius−0,02%1 039,65
  • S&P 5000,24%6 047,15
  • DOW 30−0,29%44 782
  • Nasdaq 0,97%19 403,95
  • FTSE 1000,31%8 312,89
  • Nikkei 2251,73%39 180,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%111,65
  • 22.02.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kliendilehed on muutunud hinnakataloogideks

Eesti jaekaupluste kliendi­lehed on pelgalt hinna­kataloogid, mitte reklaamlehed, mis ostma meelitaks.
Vaadates postkasti saabunud kliendilehti Expertilt, ONOFFilt või K-Arvutisalongilt, torkab silma ainult see, et nad rõhutavad kui odavalt, soodsalt, suure allahindlusega, seoses hinnarevolutsiooniga nad nüüd tooteid pakuvad. Eesti tarbija on tõesti hinna­tundlik, aga see pole ainuke argument, et sisse astuda just nendesse tehnikapoodidesse.
Reklaami põhiline ülesanne on ikkagi tekitada kliendis vajadust, kui talle on selgitatud kuidas antud toode teeb tema elu mugavamaks, lihtsamaks, huvitavamaks, hoiab kokku aega, avardab võimalusi võrreldes vananenud toodetega ? siis alles hakkab inimene mõtlema, et võiks minna ja vaadata.
Kui klient ei tea, mille poolest teine sarnane toode parem on, mis see talle annab, mida võimaldab, siis inimene ei lähegi reklaamitud poodi neid tooteid vaatama, vaid ostab vajamineva toote pigem kodu lähedalt või harjumuspärasest ostukohast.
Koduelektroonika ja kodumasinad kuuluvad kestvuskaupade hulka ja on loomulik, et neid tuleb valida, kaaluda mitme toote eeliseid ja puudusi, selgusele jõuda, kas just see on see, mis rahuldab tekkinud vajadusi ja alles siis asub klient võrdlema sarnaste toodete hindu ja erinevate kaupluste pakkumisi.
Teisalt aga tuleks arvestada ka sellega, et Eesti inimesed soovivad ka kvaliteetseid tooteid. Võibolla ongi mõni neist vägagi kvaliteetne või võrreldes hinna ja kvaliteedi suhet täiesti tasemel, aga reklaamlehtedest see ei selgu ja niisugune lähenemine võib jätta isegi niisuguse mulje, et kui odavasti, siis kehv.
Arvuti müügil ei ole mõistlik rõhuda ainult kokkuhoitud rahale. Kui arvutid maksavad 15 000 krooni ja enam, siis 500kroonine kokkuhoid ei mängi enam rolli, pigem tuleks rõhutada, mille poolest see toode on eelnevatest parem, kiirem, kvaliteetsem.
Seega kõigepealt tuleb nende reklaamlehtedega potentsiaalse kliendi huvi äratada. Apellerimine madalale hinnale ei taga enam müügiedu. Tarbija ootab teistsugust lähenemist.
Neil, kes tahavad edu saavutada või edu hoida, oleks vaja erineda massist ja millegi poolest silma paista.
Autor: Tiina Kilkson

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 17:51
LATRAPS kutsub Eesti investoreid osalema põllumajanduse teedrajavas projektis – võlakirjad 7,5% intressiga
Balti põllumajandus astub uude ajastusse, pakkudes investoritele erakordset võimalust. Läti suurim põllumajandusühistu LATRAPS, mis on tuntud kui piirkonna juhtiv teraviljaeksportija, on avanud oma esimese avaliku võlakirjade pakkumise. Eesmärgiks on koguda 8 miljonit eurot, et rahastada Põhja-Euroopa suurima hernevalgu isolaadi tootmisüksuse – ASNS Ingredient – rajamist Lätis.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele