Valdavaks on autotransport, kuid kasutame ka kombinatsiooni laev-auto, seda eelkõige Inglismaa ja Saksamaa puhul. Millist veoviisi või kombinatsiooni kasutame, sõltub eelkõige tarneaegadest. Veetransport on kallim. Siiamaani pole meie jaoks veohinnad tõusnud, küll aga on tõusnud ekspedeerijatel omahind.
Kasutusel peamiselt nii auto- kui ka kombineeritud transport (laev-auto). Autotransport on meie jaoks kõige optimaalsem ja rentaablim just veokoguseid silmas pidades.
Probleeme on viimasel ajal dokumentatsiooniga, kuna alates ELiga liitumisest on tihtilugu nii, et kaubadokumendid saabuvad kaubast eraldi mitmeid päevi hiljem. Kaup on kohal, kuid ilma dokumentideta ei saa sellega midagi teha.
Enamik Standardi tarnetest teostatakse autotranspordiga (sh ka auto laeval). Üksikjuhtumitel oleme kasutanud ka lennutransporti, seda juhul, kui tegemist on väiksemahuliste ja eriti kiireloomuliste saadetistega.
Miks just autotransport? Vastus peitub eelkõige autotranspordi paindlikkuses ja võimaluses tarnida kaup kliendi ukseni täpselt kokkulepitud ajal. Seega ei sõltu me autotranspordi puhul sõidugraafikutest, ümberlaadimistest jne.
Eesti-sisestel vedudel kasutame autotransporti, kuna see on meie ainus võimalus ? raudteetransport on liiga kallis. Ekspordi puhul kasutame kombineeritud transporti, kus veoautod toimetatakse laevadega sihtkohta. Peamiselt ekspordime Saksamaale, Soome, Rootsi ning Iirimaale.
Vahel on ette tulnud ka pisipakkide saatmist lennupostiga DHLi vahendusel.
Autotranspordi teenuse ostame sisse Smartenilt, Eesti-siseselt kasutame autotransporti. Impordi osas me ise logistikat ei organiseeri. Meil on lepingud koostööpartneritega, mille alusel viivad nemad kauba otse tehasest välisriiki. Viimasel ajal on tuntav surve veohinna tõusule.
Autor: ÄP
Seotud lood
Tänapäeval ei räägita videokaameratest enam ainult objektide turvalisuse tagamise kontekstis. Tehnoloogia kiire areng on muutnud videovalve lahendused mitmekülgseteks tööriistadeks, mis pakuvad palju enamat kui pelgalt valvet.