• OMX Baltic0,24%269,58
  • OMX Riga0,23%875,91
  • OMX Tallinn−0,11%1 713,16
  • OMX Vilnius0,25%1 053,2
  • S&P 5000,2%6 087,12
  • DOW 30−0,22%44 666,46
  • Nasdaq 0,65%19 829,54
  • FTSE 100−0,49%8 308,61
  • Nikkei 225−0,77%39 091,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%106,1
  • OMX Baltic0,24%269,58
  • OMX Riga0,23%875,91
  • OMX Tallinn−0,11%1 713,16
  • OMX Vilnius0,25%1 053,2
  • S&P 5000,2%6 087,12
  • DOW 30−0,22%44 666,46
  • Nasdaq 0,65%19 829,54
  • FTSE 100−0,49%8 308,61
  • Nikkei 225−0,77%39 091,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%106,1
  • 25.02.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ID-kaart võiks asendada mitut kliendikaarti

Raske on konkreetselt kedagi selles süüdistada, et ID-kaardi omanikud ei saa oma intelligentset ja turvalist kaarti erinevates firmades asju ajades kliendikaardina kasutada.
Kaupmeeste hulgas kohtab kahte erinevat suhtumist. Ühe grupi liikmed usuvad, et firma logo kandev magnetribaga plastmassitükk on firmale pika­aegne reklaam ? kui näiteks näed sõbral uut ja huvitavat kliendikaarti, tekib äkki huvi ja asud ka kliendiks. Selle grupi jaoks on ID-kaardi kasutamine kliendikaardi asemel õudusunenägu, kus koos värvilise plastmasskaardiga kaovad ka kliendid.
Teine suurem grupp on selliseid ettevõtteid, kellel ei ole midagi ID-kaardi kasutamise vastu, aga kuna kliendid pole seda võimalust eriti küsinud, siis firma pole seda võimalust ka juurutanud.
Tehniliselt ei ole sellise funktsionaalsuse lisamine olemasolevale kassasüsteemile või klientide andmebaasi arvutile üldsegi kallis lõbu. Odavamate kaardilugejate hinnad algavad 300 kroonist. Käidavamasse kohta ei tasuks siiski kõige odavamat kaardilugejat osta, vaid uurida taustainfot erinevate seadmete töökiiruse ning vastupidavuse kohta.
Teine kulu, millega ette­võte peab arvestama, on see, et kasutades ID-kaarti kliendikaardina, võib tekkida vajadus teha pisimuudatusi firma kassasüsteemi. Klientide andmebaas peaks arvestama sellega, et ID-kaardilt infot lugedes saadakse sealt teada kliendi isikukood, mille alusel tuleb siis firma andmebaasist kontrillida, kas sellise isikukoodiga inimene on parasjagu püsikliendiks või mitte.
ETK jaekaubanduse grupi IT juhi Juhani Hinti sõnul võiks ID-kaart asendada Säästukaarti küll, aga praegu pole see tehniliselt võimalik. Ka Kauba­maja ja Selver ei ole veel ID-kliendikaardiks valmis. Kaubamaja turundusdirektor Enn Pareli sõnul on kõigi Partnerkaarti aktsepteerivate kaupluste igas kassas ID-kaardi­ lugeja hiljemalt 2006. aasta alguseks. Firmal esialgu konkreetne plaan ja seisukoht puudub, kui aga kliendid nõuavad, siis ka selline võimalus Partnerkaarti kasutavates poodides ka kindlasti luuakse.
See, et mitte ükski Eestis tegutsev pank ei paku võimalust kasutada ID-kaarti pangakaardina, tuleneb kaartide tehnilistest näitajatest. ?Tehnoloogiate erinevuse tõttu ei saa ID-kaart olla rahvusvaheliselt aktsepteeritav maksekaart,? kommenteeris Hansapanga meedia­suhete juht Kristiina Tamberg. Pankade kiipkaardid järgivad rahvusvaheliste kaardiorganisatsioonide EMV-standardit (Eurocard/Mastercard/Visa), ID-kaart aga mitte.
Juba sel ajal, kui ID-kaarti alles hakati Eestis juurutama, oli jutuks, et tehniliselt oleks ID-kaarti on võimalik kasutada ka kliendikaardina ? kui inimene unustab või jätab meelega kliendikaardi koju, siis saab ta kliendile mõeldud soodustusi ka ID-kaarti ette näidates.
Üks koht, kus inimesed võivad loobuda klassikalisest kliendikaardist ja kõiki toiminguid sooritada ID-kaardiga, on Tartu Ülikooli Raamatukogu.
Raamatukogu teenindusosakonna pea­spetsialist Piret Zettur ütles: ?ID-kaardi toe lisamine oli meil suhteliselt lihtne protsess ? olemasolevasse süsteemi tehti ainult pisemaid muudatusi.? Seda, kuidas tudengid on uue süsteemi omaks võtnud, on veel vara kommenteerida.
Loodan, et see artikkel paneb mõtlema nii ettevõtjad kui ka kõikvõimalike kliendikaartide kasutajad ? klientide rahulolu ja mugavus maksab ka midagi. Mida vähem on meil kaarte kaasas kanda, seda mugavam on meie elu. Seega, kliendid ? küsige, ettevõtted ? pakkuge ID-kliendikaardi teenust.
Autor: Alar Pardla

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.12.24, 12:32
Mart Poom kutsub panustama: aidake püsti panna uus kilehall
Mart Poomi Jalgpallikool kutsub nii kogukonnaliikmeid kui ka jalgpallisõpru kaugemaltki panustama, et Männiku treeningbaasi uus kilehall saaks püsti veel 2024. aasta sees.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele