?Kui te täna ei jõua Jõhvi, siis homme võib olla juba hilja,? koputab Jõhvi abilinnapea Vello Juhkov ärimeeste südametunnistusele. Viimase paari-kolme aasta jooksul on Jõhvi investeeritud üle 200 miljoni krooni, järgmise paari aasta jooksul investeeritakse üle 2 miljardi krooni. Suurem osa sellest läheb just kinnisvaraarendusse.
Jõhvist on kujunemas keskus, mis sunnib isegi Rakveres paiknevaid ettevõtteid asukohta muutma. ?Jõhvi teeb heas mõttes Rakverele ära,? muheleb riigikogulane ja endine Ida-Viru maavanem Rain Raidma.
Nii on täna Jõhvis kaubanduspinda inimese kohta juba rohkem kui näiteks Tallinnas, kinnitab Ettevõtluse Arengu Agentuuri juhatuse liige Illar Kaasik.
?Kogu kaubandus oli siin vähem arenenud kui mujal Eestis,? selgitab Kaasik viimaste aastate kiiret arengut.
?Laupäeval, kui inimesed sõidavad maalt kaubanduskeskustesse, siis on Jõhvis võimatu parkimiskohta leida,? ütleb Kaasik veel. ?Jõhvi on lähiümbruse süda,? lisab ta. ?Toila on nagu Pirita, Jõhvi on kesklinn, Kohtla-Järve on Kopli ja Ahtme on Lasnamäe.?
Viimase kolme aasta jooksul on Jõhvi lisandunud umbes 20 000 ruutmeetrit kaubanduspindu, mida on kaks korda rohkem, kui enne seda linnas üldse kokku oli, ja neid pindu tuleb veelgi juurde, kuna ärimehed eelistavad ümberkaudsete linnade asemel oma kaubanduskeskused ehitada just Jõhvi.
?Sillamäele lähiajal ilmselt midagi väga suurt ei ehitata, kuna inimesed on harjunud nädalavahetustel tegema sisseoste Jõhvis ja Narvas,? toob näite OÜ Sunstrand juht Mart Lee. Seega muutub pilt Jõhvi kesklinnas lähiaastatel veelgi. Maavalitsuse hoone ette peaväljaku alla tuleb maa-alune parkla, maavalitsuse taha pargipuude vahele ehitatakse uus elumaja. Kaubamaja ja rahvasuus Kursk-Titanicuks kutsutava ostukeskuse vahelisele tühjale platsile kerkib varsti uus bussijaam ja veel üks kaubanduskeskus, mis pikemas perspektiivis on plaanis kokku ehitada uue Jõhvi Mööblimajaga.
?Kui ruumi on vähe, siis on mõistlik kaks objekti siduda,? sõnab Lee, kes hakkab OÜga Marketon Baltic bussijaama ja kaubanduskeskust ehitama. Üks firma omanikest ja Lee partneritest bussijaama arendamisel on Allan Mänd, kes plaanib Narva mnt trassi äärde, kohta, kus kohtuvad Tallinn-Narva ja Jõhvi-Narva maanteed, ehitada Jõhvi esimese hüpermarketi.
Sealsamas avab juba oktoobris uksed Saksa Auto Volkswageni keskus ning järgmisel aastal kerkib selle kõrvale Ehitus Service?i kauplus. Täna on töid selleks juba alustatud ning puhkekeskuse kõrts-võõrastemaja Neptun on valmis. ?Sellest peaks tulema analoogne asi Tartu Lõunakeskusega,? kirjeldab Mänd oma plaani.
?Omal ajal, kui ma selle maatüki ostsin, siis vaadati, et ma olen peast soe,? naerab Mänd, kes plaanib trassi arendamisse lähiaastail investeerida 100 miljonit krooni. Toona seisid maatükil veneaegsed betoonmahutid. ?Täna nad enam mind peast soojaks ei pea.?
?Tulevane atraktiivne piirkond jääb kõik ilmselt Narva trassi äärde,? sõnab ka Lee, kes ennustab, et viie aasta jooksul ehitatakse trass tihedalt täis. ?Teiseks kujuneb Jõhvi?Tartu maantee algus.?
Kesklinnas või selle lähistel on poe ehituseks maad ostnud ka Saksa odavmüügikett Lidl, varsti kerkib linna leedukate T-Market ning ka Rakvere suurärimees Olegi Grossi poe ehitusel käib kibe töö.
Jõhvi kesklinna kaubanduskeskustes müügipindade osas vabad pinnad puuduvad. Üürnike ümberpaiknemine on praktiliselt olematu või tagasihoidlik. Äritegevus on kontsentreerunud Keskväljaku ümber, Rakvere tänavale ja Narva maantee algusesse ning see on tinginud vakantsete kaubanduspindade puudumise antud piirkonnas.
Järgmisel aastal planeeritakse mitmete kaubanduspindade arendustegevuse alustamist, 2004. aasta teisel poolel alustati Tartu maanteele uue Ehituse ABC hoone ehitust. Aasta jooksul valmisid uus kauplus-ladu Linda tänaval, kus kaupleb AS Onninen, Narva mnt ääres ASi Viking Motorsi autosalong, Rakvere tänaval hotell Wironia.
Seotud lood
Mart Poomi Jalgpallikool kutsub nii kogukonnaliikmeid kui ka jalgpallisõpru kaugemaltki panustama, et Männiku treeningbaasi uus kilehall saaks püsti veel 2024. aasta sees.