Märtsis on Eestisse oodata päris mitut täiesti uut autot, mis ei ole sugugi tavapärane olukord. Tavaliselt piirduvad kuu autouudised kas mõne üksiku uuenenud mudeliga või modifikatsiooniga. See, et müüki saabub kolm seninägematut autot, on märkimisväärne sündmus.
Üheks peamiseks uudiseks on kahtlemata Honda uue mahtauto FR-V saabumine. FR-V on esimene sõiduauto Eesti autoturul, millel ees lisaks juhikohale veel kaks istekohta.
Samuti väärib tähelepanu Nissani uus maastur Pathfinder, mis idee järgi on küll Terrano järglane, kuid ületab teda oma mõõtmetelt oluliselt. Samuti nagu uus 3. seeria BMW, mis ei ole küll täiesti uus mudel, kuid võrreldes eelmise 3. seeriaga täiesti uus auto igal juhul.
Kõik kolm on autod, mis arvestades Eesti turusituatsiooni, peaks meie autoostjatele vägagi korda minema.
Cadillaci märki kandvate maasturite lipulaev Escalade on samuti tähelepanuväärne uudismudel, ehkki taskukohane suhteliselt väiksele ostjaskonnale. Autoturgu tervikuna elavdab ja rikastab ta aga kindlasti.
AS Viking Motors toob lisaks veebruaris esitletud Cadillac SRX-le müügile veel suurema maasturi Escalade, mida võib julgelt pidada Cadillaci märki kandvate maasturite lipulaevaks.
Ta on isegi Ameerika auto kohta väga rikkaliku varustusega. Näiteks on tema armatuurlaud kaetud naha ja pähklipuuga, mugavaid nahkseid esiistmeid on elektriliselt võimalik 14 eri asendisse sättida. Standardvarustusse kuulub üheksa kõlariga Bose audiosüsteem, kliimaseade on kolmetsooniline: juht, kõrvalistuja ning tagaosa.
Escalade?i liigutab edasi 6-liitrine V8 bensiinimootor, millel võimsust 345 hobujõudu ning pöördemomenti 515 Nm. Hinnaks on 1 052 900 krooni ja auto saabub müügile märtsi lõpupäevil.
Homme esitletakse kogu Euroopas uut BMW 3. seeria sedaani, kaasa arvatud Eestis. Viienda põlvkonna 3. seeria (E90) turuletoomisega täitub ühtlasi 30 aastat 3. seeria tootmise algusest.
BMW uus 3. seeria tuleb esialgu välja nelja mootoriga, neist kolm on bensiinimootorid ja üks diiselmootor. Minimaalse kaalu huvides kasutab BMW oma mootoris esmakordselt seeriatootmises magneesiumi, mis vähendab mootori kaalu alumiiniumiga võrreldes 30%. Teine uuendus kuuesilindriliste mootorite juures on BMW Valvetronic II tehnoloogia rakendamine. Uus 3. seeria on eelkäijast 8 cm laiem ja 5 cm pikem. Baashinnad on: BMW 320i ? 423 800 kr; BMW 325i ? 496 300 kr; BMW 330i ? 559 700 kr ja BMW 320d alates 467 200 kr.
Honda toob märtsi keskel turule täiesti uue mahtauto FR-V, mille peamine erinevus konkurentide ees on kuus istekohta ja seda mitte tavapäraselt 2 + 2 teises ja kolmandas reas, vaid 3 + 3 esimeses ja teises reas. Teisisõnu, auto esireas on kolm istet nagu Fiat Multiplal. Kõiki istmeid on võimalik liigutada ette- või tahapoole, tagumised istmed võib aga salongist hoopis välja tõsta. Keskmistel istmetel võib murda kokku seljatoed, mis võimaldab vedada autos pikki esemeid. Hoolimata kuuest istekohast on auto üsna mahukas: pagasiruum mahutab kuni 1600 liitrit.
Autot hakatakse pakkuma esialgu kahe erineva mootoriga ja kahes erinevas varustuses. Baasversioonil on 1,7-liitrine mootor, hinnaks 279 000 krooni, 2-liitrise mootoriga veidi parema varustusega versioon hakkab maksma 325 000 krooni. 1,7- ja 2-liitrise FR-V varustuse vahe seisneb peaasjalikult mugavuslisades, stabiilsuskontrollid jms on standardis mõlemal versioonil.
Märtsis jõuab Eestis müügile Nissani uus maastur Pathfinder, mida peetakse Terrano järeltulijaks, kuid mis oma omaduste ja gabariitide poolest asetub pigem Patroli lähedale. Pathfinderi salongis on kolm rida istmeid, nii teise kui kolmanda rea istmeid on võimalik seada 64 variandi järgi. Isegi kui kolmanda rea istmed on normaalasendis, on Pathfinder oma segmendi sõidukite seas suurima pagasiruumiga.
Pathfinderi jõuallikaks on uue põlvkonna 2,5-liitrine turbodiiselmootor, mille maksimaalne võimsus on 174 hj (128 kW) ja pöördemoment 403 Nm. Sügisel lisandub Pathfinderi mootorivalikusse ka 4-liitrine bensiinimootor. Auto nelikveoskeem ALL MODE 4×4 on X-Traililt pärineva elektrooniliselt juhitava süsteemi edasiarendus, varustuse loetellu kuuluvad ksenoontuled, värvilise ekraaniga tagurduskaamera jms.
Pathfinderi hind on vahemikus 509 900 kuni 715 900 krooni.
Volkswagen toob märtsis turule populaarse Golfi suurenenud versiooni, mis kannab nime Golf Plus. Auto jääb oma mõõtmetelt tavalise Golfi ja Tourani vahele.
Golf Plus on suurem eeskätt kõrguselt ja laiuselt ning suurema pagasiruumiga, mis tõstab oluliselt Golfi kasutusväärtust. Mootorivalikusse kuulub kaks bensiini- ja kaks diiselmootorit, varustustasemeid on kolm. Hinnad algavad 219 900 kroonist (1,4 l ja 75 hj). Tipmiseks variandiks on Sportline?i varustuses 2-liitrise diiselmootoriga mudel, mis maksab 317 900 krooni.
Seotud lood
Tänapäeval ei räägita videokaameratest enam ainult objektide turvalisuse tagamise kontekstis. Tehnoloogia kiire areng on muutnud videovalve lahendused mitmekülgseteks tööriistadeks, mis pakuvad palju enamat kui pelgalt valvet.