• OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • 07.03.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudtee kaotas kaubaveomahtusid

AS Eesti Raudtee infrastruktuuri läbilaskevõime kasutamist liiklusperioodil 2005/2006 taotlesid reisiveooperaatorid EVR Ekspress, AS Edelaraudtee ja AS Elektriraudtee ning kaubaveooperaatorid AS Eesti Raudtee, AS Spacecom, Westgate Transport OÜ ja Russian-Estonian Rail Services AS, teatas raudteeinspektsioon. Kui rahvusvaheliseks ning siseriiklikuks reisijateveoteenuse osutamiseks esitatud taotlused täideti täies mahus, siis kaubaveooperaatoritele eraldatava läbilaskevõime osas taotlejad koordineerimismenetluse käigus kokkuleppele ei jõudnud.
Kompromissina tehtud jaotusettepanekuga nõustusid Spacecom, Westgate Transport ja Russian-Estonian Rail Services. Eesti Raudtee ettepanekuga ei nõustunud, viidates läbilaskevõime ammendumisele.
Üsna vähe läbilaskevõime mahtusid taotlenud Westgate Transport taotlused rahuldati kogumahus, Eesti Raudtee sai märksa vähem mahtusid. Soovitust vähem sai mahtusid ka Spacecom. Russian-Estonian Rail Service sai igal pool pisut vähem mahtusid, kui soovis, kuid tema soovid olidki tagasihoidlikud.
Läbilaskevõime jaotamise komisjoni esimehe Raigo Uukkivi sõnul oli komisjonil vaja välja selgitada, mis on taotluste taga. ?Taotluste tagamaid kontrollimata jõuaksime iga-aastase võrgustiku või selle osade teoreetilise ammendumiseni, mis võib olla põhjustatud sama kauba kattuvatest taotlustest, pahatahtlikust ammendumise esilekutsumisest või äriperspektiivide ülehindamisest,? ütles Uukkivi.
Kaubaveo prognooside eksperthinnangute saamiseks pöördus komisjon erinevate osapoolte poole. MTÜ Transiidi Assotsiatsioon, ASi Tallinna Sadam ning teiste turuosaliste hinnangul perioodil 2005/2006 ASi Eesti Raudtee raudteevõrgustikul ammendumist ei esine.
Autor: ÄP

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 12:02
SEB: väikefirma vajab innovatsiooni, et murda välja mugavustsoonist
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele