• OMX Baltic0,14%270,22
  • OMX Riga−0,16%866,53
  • OMX Tallinn−0,04%1 709,7
  • OMX Vilnius0,17%1 057,35
  • S&P 5000,00%6 084,19
  • DOW 300,00%44 148,56
  • Nasdaq 1,77%20 034,9
  • FTSE 1000,02%8 303,44
  • Nikkei 2251,21%39 849,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%109,09
  • OMX Baltic0,14%270,22
  • OMX Riga−0,16%866,53
  • OMX Tallinn−0,04%1 709,7
  • OMX Vilnius0,17%1 057,35
  • S&P 5000,00%6 084,19
  • DOW 300,00%44 148,56
  • Nasdaq 1,77%20 034,9
  • FTSE 1000,02%8 303,44
  • Nikkei 2251,21%39 849,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%109,09
  • 15.03.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lennuveo uudised

Märtsist kerkisid lennukauba käsitlemise tariifid kuni 30%.
Märtsist tõstsid turvanõuete karmistumise tõttu lennukauba käsitlejad teenuste hindu.
?Hindade tõus on kindlasti põhjustatud sellest, et nõuded turvalisusele järjest karmistuvad, mis omakorda tähendab järjest suuremaid investeeringuid turvalisusesse,? selgitas ASi Cargo Handling juhataja Janek Popell. Samuti oli tõusu tõukeks kallinev tööjõud ja spetsiifiline tööjõud.
?Meie tõstsime alates 1. märtsist lennukaupade terminaliteenuse hindasid, mis aga üldjuhul ei sisaldu lennuveo hindades,? lisas Popell.
Hinnatõusust teatasid Cargo Handling ja Balti Logistika. Viimane märkis hinnatõusu põhjuseks ka lennufirmade käsitlusagendi terminalitasude kallinemise.
Uued käsitluse hinnad on 60 senti/kg ja minimaalselt 115 krooni saadetise kohta, hindadele lisandub käibemaks. Hind kehtib iga välja­vormistatava kauba kohta, välja arvatud kirjad, dokumendid ja humanitaarabi.
Suured lennufirmad, teiste seas ka Lufthansa, Air France, Northwest Airlines ja British Airways kergitavad märtsi jooksul kütuse lisatasu määra, mis tõstab lennuveo hinda.
Lufthansa kaubaveod kergitab kütuse lisatasu määra 16,7% võrra 21. märtsist. Firma tõi põhjuseks nafta kallinemise maailmaturul.
Firma lisab kütuse lisatasu määrale ca 75 senti ehk taastab taseme, mis oli enne jaanuaris toimunud lisatasu määrade hinna alandamist ehk 35 euro senti kilogrammi kohta. Nii kallineb kilogrammi kauba saatmine ligikaudu krooni võrra.
British Airwaysi asefinantsdirektor selgitas majanduslehele Financial Times, et samm on vajalik, sest jaanuaris lennufirmad langetasid lisatasu määra.
Kütuse lisatasu hakkasid lennufirmad kasutama ligikaudu kolm aastat tagasi, et katta sellega kütuse hinna kõikumisest tulenevad võimalikud kahjud.
Siiani ei ole varem veel tasu alandatud ja viimati kerkis hind eelmise aasta mais, juunis-juulis ja oktoobris.
Kütuse hind moodustab lennuveo hinnas olulisima ja kõige muutuvama osa.
Autor: ÄP

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 11.12.24, 21:49
Euroopa idapoolsed riigid suurendavad kullareserve. Poolast sai maailma suurim ostja
Poola Keskpank oli kolmandas kvartalis juba teist kvartalit järjest maailma suurim kullaostja ning üldiselt on märgata Ida-Euroopa riikide aktiviseerumist kullaturul, selgub Maailma Kullanõukogu (WGC) avaldatud andmetest.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele