• OMX Baltic−0,08%267,76
  • OMX Riga−1,21%867,41
  • OMX Tallinn−0,26%1 714,06
  • OMX Vilnius0,28%1 046,09
  • S&P 5000,34%6 070,64
  • DOW 300,56%44 955,07
  • Nasdaq 0,76%19 629,67
  • FTSE 100−0,2%8 342,71
  • Nikkei 2250,07%39 276,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,44
  • OMX Baltic−0,08%267,76
  • OMX Riga−1,21%867,41
  • OMX Tallinn−0,26%1 714,06
  • OMX Vilnius0,28%1 046,09
  • S&P 5000,34%6 070,64
  • DOW 300,56%44 955,07
  • Nasdaq 0,76%19 629,67
  • FTSE 100−0,2%8 342,71
  • Nikkei 2250,07%39 276,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,44
  • 16.03.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autofirmadel läheb liiga hästi?

Uue auto soetamine ei ole leiva või saia järel käimine, et ükskõik millisest poest ta kätte saad, kaup on ikka sama. Kui pole tegemist just väga põhimõttekindla margifänniga, siis kaalutakse uue auto ostu väga pikalt. Üks asi on, mis auto osta, teine ja üha tähtsamaks muutuv küsimus aga, kust osta. Tänapäeva uued autod on valdavalt kõik head, garantiiaja peavad nad üldjuhul kõik vastu ja ka hinnad on karmides konkurentsitingimustes üsna võrdseks loksunud.
Seega hakkavad üha enam rolli mängima muud tegurid. Käiakse erinevates salongides, suheldakse müügiinimestega, tehakse proovisõitu, uuritakse eri firmade suhtumist tulevasse klienti jne. Iga pisemgi asi võib kallutada ostuotsust, sest pärast ostulepingu allkirjastamist tuleb selle firmaga suhelda mitme pika aasta vältel.
Äripäeva hinnangul pole paljud automüüjad senini adunud klienditeeninduse üha suurenevat tähtsust. On näiteid, kus inimesed soovisid osta väga konkreetset autot, aga raske südamega otsustasid sootuks teise kasuks, sest müügipersonal ei suutnud neile sisendada vähimatki kindlustunnet ei auto enda ega tulevase kliendistaatuse suhtes.
Ka käesoleva erilehe avalugu tõestab, et potentsiaalsetesse klientidesse ei suhtuta veel kõikjal tõsiselt. Ehkki tegemist oli ajakirjandusliku eksperimendiga ja tegelikult autot osta ei soovitud, ei ole põhjust arvata, et n-ö päriskliendiga teisiti käitutakse.
Jääb arusaamatuks, miks mõned autofirmad panevad klientide salongi meelitamiseks kodulehele kastikesi proovisõidusoovi avaldamiseks, kui nad sellele ei reageeri. Jääb mulje, et neil läheb liiga hästi ning uued ostjad neid lihtsalt ei huvita.
Nagu ütleb eetikaõppejõud Hans Künka, oleks ettevõttel korrektne vastata tööpäeva jooksul. Sellesse raami mahtus vaid kolm testitud automüüjatest, veel kaks said napilt hakkama 24 tunnise vastamisega. Ülejäänud aga ei vastanudki.
Alati võib leida vabandusi, miks ei saanud sel või tol päeval esitatud soovile vastata. Kuid mis tähtsust sellel pärast on. Klient teeb siis juba teise firma autoga proovisõitu ja kui selle müügimees vähegi oma eksistentsi õigustab, on üsna tõenäoline, et õige pea kirjutatakse alla ka ostu-müügilepingule.
Autor: ÄP

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.12.24, 08:00
Motiveerimise kunst: boonusmeetmed tagavad tööandjale rahuloleva töötaja
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele