Tallinki laevadega reisis üle lahe eelmisel aastal pisut üle 3 miljoni reisija ehk 0,5 miljonit rohkem kui 2003. aastal. Viiendiku võrra aitasid reisijate arvu kasvatada uued laevad, millest Victoria tuli liinile märtsis, Regal Star ja Autoexpress 3 aga suvel, rääkis laevafirma investorsuhete juht Marek Mägi. Tänavu uusi laevu Tallinn?Helsingi liinile lisandumas ei ole.
Reisijate arvu suutis mullu veerandi võrra ehk 800 000 inimeseni suurendada ka Eckerö Line, millel on siinsel liinil suur laev Nordlandia.
Firma käive kasvas eelmisel aastal 30%, kasumi suurust aga omanikud ei avalda. Firma tegevjuht Taru Keronen ütles Kauppalehtile, et arvestades tax-free kaubanduse kadumist Tallinna ja Helsingi vahel, võib tulemusega rahule jääda.
Huvipakkuv on fakt, et mullu suvel palkas Tallink oma Soome tütarfirmat juhtima just Eckerö Line?i senise juhi Hakan Nordströmi.
Silja Line?i tulemustele avaldas negatiivset mõju Finnjeti äraviimine kevadel, mistõttu suurema osa aastast polnud firmal Helsingi?Tallinna liinil ühtki suurt laeva. Seeõttu alanes Silja reisijate arv Eesti ja Soome vahel varasemalt 1,3 miljonilt 1,2 miljoni inimeseni. Silja Line?i avalike suhete juhi Tuomas Nylundi sõnul vedasid aga selle firma kaks kiirlaeva mullu rohkem reisijaid kui Tallinki kolm katamaraani. Kiirlaevade osas lisandus Siljal eelmisel aastal 184 000 reisijat, mis on 30% rohekm kui aasta tagasi.
Silja Line Eesti tegevjuhi Meelis Laido sõnul oli tagasilöök suurem reisijate osas ja väiksem rahaliselt, sest müüa õnnestus kallimaid pileteid. Kasumit Soome laevafirma sellel liinil ei teeninud. Laido avaldas lootust, et alanud aasta tuleb parem, kuid lisas, et midagi hõisata ei ole. Jaanuaris tuli Tallinn?Helsingi liinile väiksem laev Star Wind, veebruaris lisandus Silja Opera, mis suvel sõidab teisi liine, kuid oktoobris tuleb siia tagasi. Konkurents sellel liinil jääb Laido hinnangul eelmise aastaga samale tasemele, sest uute laevade lisandumist pole ette näha.
Nordic JetLine?i reisijate arv kasvas mullu 411 511 reisijani, mis on üle saja tuhande enam kui aasta eest. Laevafirma müügijuhi Malle Kolnese sõnul oli hooaeg kõikide aastate parim. ?Liiklusperiood kestis rekordiliselt pikalt, alustasime esimese kiirlaevafirmana liiklust 1. aprillil ja lõpetasime hooaja viimasena 7. veebruaril,? selgitas ta edu põhjusi. Tänavusele hooajale vaatab Nordic JetLine Kolnese sõnul optimistlikult, sest eelbroneeringuid on rohkem kui eelmistel aastatel. Muret teeb vaid kütuse jätkuv hinnatõus, lisas ta.
Tallinn?Helsingi liinil Rosella laevaga seilav Viking Line teatas sel nädalal oma majandusaasta viimase kvartali (november 2004 ? jaanuar 2005) kahjumi süvenemisest, kuigi reisijate arv veidi kasvas. Üheks põhjuseks tõi ettevõte laevapiletite hinnalanguse Eesti ELiga liitumisel.
Seotud lood
Viimaste aastate arengu najal on selge, et Põhja-Tallinnast on kujunemas pealinna uus 15 minuti linna põhimõtetel toimiv hot-spot. Selle keskpunktiks jääb kaasaegse hingamise saanud endine Volta tööstuskvartal, mis üllatab linnaelanike juba sel sügisel nii mõnegi kauaoodatud uudisega.