• OMX Baltic0,42%267,37
  • OMX Riga0,02%882,49
  • OMX Tallinn0,25%1 699,82
  • OMX Vilnius0,56%1 039,82
  • S&P 5000,56%6 032,38
  • DOW 300,42%44 910,65
  • Nasdaq 0,83%19 218,17
  • FTSE 1000,07%8 287,3
  • Nikkei 2250,8%38 513,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%112,66
  • OMX Baltic0,42%267,37
  • OMX Riga0,02%882,49
  • OMX Tallinn0,25%1 699,82
  • OMX Vilnius0,56%1 039,82
  • S&P 5000,56%6 032,38
  • DOW 300,42%44 910,65
  • Nasdaq 0,83%19 218,17
  • FTSE 1000,07%8 287,3
  • Nikkei 2250,8%38 513,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%112,66
  • 24.03.05, 08:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Tänavune jää tuli hilja, kuid riiki paljaks ei söö

Veeteede ameti peadirektor Andrus Maide usub, et sel aastal ei pea lisaks eelarves ettenähtule jäämurdmiseks riigilt raha juurde küsima.
Jäämurdjale Tarmo on eelarves ette nähtud umbes 10 miljoni kroonine aastane ülalpidamisraha. Kütust on eelarvesse kavandatud 20 tööpäeva jaoks. Sellega tänavu küll läbi ei saa, sest Maide hinnangul jagub Tarmol tööd kindlasti veel ka aprilli esimesel nädalal, kirjutab Postimees.
Maide ütles, et kui Pärnu lahes tuli jääd murdma hakata juba 4. veebruaril, siis Soome lahel sai Tarmo tööd alustada alles 1. märtsil. Kuna Pärnu jäämurdmise eelarve on koostatud olukorraks, et jääd tuleb murda juba alates detsembrist, saab Pärnu arvelt anda lisaraha ka Tarmo kütusekuludeks.
Pärnu lahel lepingu alusel jääd murdev Alfons Håkans Eesti puksiirlaev Protector töötab seal olenevalt jääoludest ilmselt samuti aprilli esimese dekaadi lõpuni. «Tänavu kulub Pärnu jäämurdele 10-11 miljonit krooni,» selgitas Maide.
Kui tänavu ja varasematel aastatel tuli leida Pärnule jäälõhkuja välismaiste firmade pakkujate hulgast, siis juba tuleval talvel loodab riik vette saada oma jäämurdja. Kümmekond aastat tagasi Soomest ostetud suur poilaev Lonna, mil praegu nimeks EVA-316, pääseb ümberehitatuna Balti Laevaremonditehase ellingult alla 15. detsembril.
Sügiseks peab valmima Eesti jäämurde kontseptsioon, mis annab võimalikud tegevuskavad, kuidas täita edaspidi Eesti riigi kohustust oma veeteede talvisel lahtihoidmisel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.11.24, 12:07
Tallinki keskkonnaalased jõupingutused kannavad vilja
Kuigi laevandussektoris on regulatsioonide hulk muret tekitavalt suur ja uue põlvkonna lahendusi kütuse tarbimisel pole, on Tallink pühendunud olemasolevate süsteemide parendamisele ja toonud sõitma ka uusi aluseid, ikka selleks, et CO jalajälge vähendada.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele