Välismaa toiduainetetööstused uurivad Eesti laste taskuraha suurust, et teenida kasumit mudilaste igal aastal kulutatud sadade miljonite kroonide pealt.
Anonüümsust nõudnud rahvusvaheline toiduainetetööstus või ettevõtete grupp tellis jaanuaris Eesti laste taskuraha kulutamise uuringu, ütles eile Postimehele TNS Emor Balti regiooni arendusjuht Margo Veskimägi.
«Me ei saa avaldada uurimuse tellijat, samuti tellija eesmärke,» ütles Veskimägi.
Eelmisel aastal kulutasid 6?14aastased Eesti lapsed Veskimägi sõnul kuni 330 miljonit krooni peamiselt karastusjookide ja maiustuste ostmiseks. Kahe aasta jooksul oli taskuraha kulutamine kasvanud 100 miljoni krooni võrra.
Lapsed viivad taskuraha esmajärjekorras kodu ja kooli lähedal asuvatesse kauplustesse ja kioskitesse, minnes mööda tarbimiskarusselli teljeks kujunenud supermarketitest.
Vanematelt lastele jagatav taskuraha on sõltuvalt vanusest 25-60 krooni.
«Tavaline reklaamitarbija muutub üha umbusklikumaks, mistõttu tõusevad kergeusklikud 6?14aastased lapsed üha rohkem reklaamitellijate huviorbiiti,» ütles reklaamiagentuuri Camp juhatuse liige Anneliis Ruussaar.
Reklaamiettevõtete Liit ja Lastekaitseliit tahavad piirata lastele kahjulike toodete nagu koola-joogid reklaamimist ja välistada nende reklaamide riputamine koolidesse.
Seotud lood
Vanas Euroopas tavaline firmade ja muu vara põlvest põlve pärandamine on eestlaste jaoks uus teema. Meil siin on alles esimene põlvkond varavahetuseks ettevalmistusi tegemas.