Ülo Toomsalu • 27 aprill 2005

EPL: Eesti Raudtee vaidlustab kasutustasu

ASi Eesti Raudtee teatel tuleb ettevõttel ilmselt vaidlustada raudteeinspektsiooni määratud infrastruktuurikasutustasu.

?Raudteeinspektsiooni pakutud tasumäärade tagasiarvestuse tulemusel näib inspektsioon eeldavat, et järgmisel liiklusperioodil veetakse Eesti Raudtee infrastruktuuril 71 miljonit tonni kaupa, mis ületab möödunud aasta veomahtu peaaegu poolteist korda,? ütles Eesti Raudtee tegevdirektori asetäitja Riivo Sinijärv Eesti Päevalehele.

Eesti Raudtee arvutuste kohaselt kujuneb inspektsiooni määratud tariifinäitajate alusel ühe tonni vedamise hinnaks Eesti Raudtee infrastruktuuril ligi 10 krooni, mis erineb oluliselt inspektsiooni enda väidetavalt kalkuleeritud ja ka indikatiivselt varem väljendatud 16,8 kroonist.

Eesti Raudtee on juba peatanud suuremad tänavuseks planeeritud infrastruktuuriinvesteeringud, kuid kaalub tagasipöördumist algse äriplaani täitmise juurde.

?BRSi poolt võetud kohustused saavad igal juhul täidetud ja ületatud, kuid kahjutundega peame nentima, et riigi esindajatega kokku lepitud äriplaani uuendatud versioonis ettenähtud sotsiaalselt kasulike projektide teostamine ei ole paraku enam võimalik,? ütles Eesti Raudtee strateegilise investori Baltic Rail Services nõukogu liige Jüri Käo.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) teatas eile, et ei kinnitanud riigi esindajana Eesti Raudtee aktsionäride üldkoosolekul viibides ettevõtte juhatuse esitatud majandusaasta aruannet. Ministeerium seadis kahtluse alla ettevõtte põhivarade ulatusliku ümberhindluse põhimõtted ettevõttes.

Hetkel kuum