30 mai 2005

Jaekaubandus jätkab kasvu

Vaatamata eelmise aasta aprillikuu müügi väga kõrgele kasvule (22%), kasvas jaekaubandusettevõtete müük aprillis võrreldes eelmise aasta aprillis 9 %.

Paremini läks hüpermarketitel ja kaubamajadel, kus märtsis prognoosis müügi suurenemist järgneval 3 kuul 90% ettevõtetest. Tänu püsivale nõudlusele kasvas kiiremini müük endiselt toidukaupade kauplustel (12%), mis suure osatähtsuse tõttu, andsid ka suurema osa aprillikuu jaekaubandusettevõtete müügi juurdekasvust (77%). Toiduainete müügi konjunktuur on endiselt kõrge ja nõudlus kasvab ka järgmistel kuudel, kommenteeris majandus- ja kommunikatsiooniministeerium täna avaldatud jaekaubandusstatistikat.

Kiiresti suurenes jaemüük muudes spetsialiseeritud tööstuskaupade kauplustes (27%) osaliselt eelmise aasta nõrga baasi tõttu.

Tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplused on talvisest nõudluse madalseisust üle saanud ja müük kasvas aprillis võrreldes eelmise aasta aprilliga 14% ja võrreldes märtsiga 33%. Käibe kasvu olulisemaks allikaks oli kevadhooaja algus ja täiendavate kaubamärkide turule toomine.

Võrreldes märtsikuuga elavnes aprillis müük ka majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes, kasv oli 9% võrreldes märtsiga ja võrreldes eelmise aasta aprillikuuga 7%. Tagasihoidliku kasvu taga on eelmise aasta väga kõrge võrdlusbaas.

Sõidukikaubandusettevõtete realiseerimise netokäive kasvas võrreldes eelmise aasta aprillikuuga jooksevhindades 9%, sellest mootorikütuse jaemüügiettevõtete käive 20% ja mootorsõidukite ja nende varuosade realiseerimise netokäive 4%. Mootorsõidukite ja nende varuosade realiseerimise netokäive tagasihoidliku netokäibe kasvu põhjuseks oli eelmise aasta aprillikuu kõrgendatud müük (kasv 32%), mis oli tingitud kõrgest ostuaktiivsusest hinnatõusu kartuses enne Euroopa Liitu astumist.

Ettevõtetelt märtsis kogutud hinnangutest nähtub, et müügi ootused järgnevaks 3 kuuks on kõikides kauplustegruppides tõusutrendil, osaliselt seoses nõudluse suurenemisega kevad-suvisel müügihooajal. Müügi kasvu eeldab 73% kauplustest. Kaubandusettevõtete kindlustunde indikaator oli märtsis 22 punkti ja mais juba 31 punkti.

Hetkel kuum