Krista Taim • 6. juuni 2005 kell 13:54

Kögel ehitas senisest pikema laadimispinnaga haagise

Euroopa üks suuremaid haagisetootjaid Kögel Fahrzeugwerke GmbH ehitas suurema kaubakoguse tarvis senisest pikema laadimispinnaga megapoolhaagise Big-MAXX.

Big-MAXX on on alternatiiviks 60 tonnise autorongi lahendusele, teatas Kögel GmbH ametlik esindaja Balti riikides Autohaagis Balti.

Kögel esitleb 1,3 meetrit pikema laadimispinnaga uut Big-MAXX poolhaagist Münheni logistikamessil. Pärast messi järgneb testiperiood Euroopa Liidu teedel.

Innovaatilise megapoolhaagise täiendav 1,3 meetrit teeb autorongi kogupikkuseks 17,8 meetrit. Senisest pikem laadimispind ei tekita aga probleeme liikluses ega nõua teede ja sildade täiustamist, kuna selle manööverdusvõime on sama, mis pragu kasutuses olevatel poolhaagistesel, jäädes lubatud 12,5 meetrise pöörderingi piiridesse.

Praktikas lisab see ruumi neljale euroalusele või raudteedel ja autotööstuses kasutatavatele võrekonteineritele. Praegu kasutatavate poolhaagistega võrreldes pakub Big-MAXX 10m3 täiendavat mahtu. See aga tähendab väiksemat autode arvu liikluses ja majanduslikku kasu transpordiettevõtetele. Vaatamata sellele, et Big-MAXX on arvestatud 44 tonnise täimassiga autorongile, on tema sisekõrgus 3 meetrit.

Big-MAXX on firma KögelŽi reaktsioon kasvavatele nõuetele transpordis, liikluses ja keskkonnakaitses. Kögel valmistas Big-MAXX-I esitluseksemplari, et algatada diskussiooni asjast huvitatute ja seadusandjatega. Kögel?i hinnangul on selline lahendus nii poliitiliselt, kui praktiliselt kergelt realiseeritav.

Hetkel kuum