Ülo Toomsalu • 20. juuni 2005 kell 5:33

PM: Tarbijakaitse taunib klientide meelitamist valeliku reklaamiga

Postkastidesse libistatud reklaamidel näidatud hinnaga ei ole sageli kaupa võimalik osta, sest firma on soodusostu tingimused avaldamata jätnud.

«Reklaamitud hind on mõeldud ainult klientide meelitamiseks,» rääkis Postimehele 63aastane tallinlane Ants, kes palus oma perekonnanime mitte avaldada, oma vaidlusest Glaskekiga.

«Meile tehti soodne pakkumine, millega nõustusime, sest teised firmad pakkusid kallimaid aknaid. Kui aga lepingu sõlmimiseks läks, hakati muudkui hinda juurde lisama. Öeldi, et siia tuleb ikka see ja teine asi juurde,» märkis Ants.

«Abikaasa oli pahane, et valisime selle variandi, sest kokkuvõttes läks hind pakutust pea kolmandiku kõrgemaks,» lisas Ants.

Postimees küsis firmast Garmahis saadetud akende superpakkumise peale akna tegelikku hinda ja öeldi, et pakutud 3539 krooni eest akent siiski ei saa, tegelik hind kujuneb enam kui 4000-krooniseks.

Firma esindaja teatas telefonis, et hind tõuseb seepärast, et reklaamil toodud hinnas viimistlust ei ole. Reklaami järgi saab selle hinna eest aga nii akna koos paigalduse, aknalaua, veepleki kui ka viimistlusega.

Tarbijakaitseameti avalike suhete juht Kristina Vaksmaa ütles, et igasugune eksitav reklaam on reklaamiseadusega keelatud. Tarbijat ei tohi tema kinnitusel eksitada hinna, kauba või teenuse omaduste ega muude asjaolude kohta vale teabe andmisega.

Tarbijat eksitavalt käituvad Vaksmaa sõnul ka need aknafirmad, mis küll akna hinda reklaamil ei näita, kuid lubavad 40?45protsendilist allahindlust, sest jätavad reklaamil avaldamata, kui palju maksid aknad enne soodustust ja millest soodustuse protsent arvutatakse.

Hetkel kuum