Ülo Toomsalu • 2. august 2005
Jaga lugu:

EPL: Suvine teede liivatamine ja hooldus riigilt lisaraha ei nõua

Teede ehitamisel enamasti kaks aastat kestvad garantiilepingud sunnivad ehitajaid hooldetöödele.

Seoses eelmise aasta kasina suvega on lappimist ja hooldamist vajavaid teelõike võrreldes varasema kogemusega rohkem, sest vihmane suvi andis ehitatavatele teedele oma ?panuse?, kirjutab Eesti Päevaleht.

Põhja regionaalse maanteeameti teedeosakonna juhataja kt Vello Voolaiu sõnul vajavad teed liivatamist siis, kui tee pindmised kihid hakkavad ?higistama? ning bituumen tõuseb pinnale ja autoratas hakkab seda üles kiskuma. ?Liiva pindamine annab teele kaitse ning esile kerkiva bituumeni saab just mõnemillimeetrise liivakihiga ära fikseerida,? selgitas Voolaid.

Töödepaketis on hooldustööd ruutmeetri hinna sisse arvestatud. Näiteks Põhja- Eestis rakendati liivatamist suvel päris ohtralt ? seda eeskätt Tallinna-Tartu maanteel ja Kose-Ristis.

Selleks, et autosid pigist säästa, on tee-ehitusfirmadel kohustus garantiiperioodi jooksul ehitatud lõiku korras hoida ning see, kui suures mahus ja mitu korda liivatamine ette võetakse, sõltub ilmastikust. Teedele eriti hävitavalt mõjuv temperatuuride kõikumine on määrav ka liivatamise vajalikkuse otsustamisel.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas