Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raivo Kütt: automüüjad võivad minna välisturule

    Eesti automüüjail on järgmisest nädalast võimalik minna mõnda teise ELi riiki ja avada seal müügisalong, ütles Amserv Grupi juht Raivo Kütt.
    Kuidas käib autokaubandus? Tegemist on suhteliselt spetsiifilise äriga ning Eestis veel ka väga noore ja väikese turuga. Samas turu kasv on olnud ilus ning selle aasta prognoos ? 19 500 müüdud uut autot ? tundub soodne. Teine prognoos on aga selline, et aastal 2010 müüakse Eestis 36 000 uut autot ning kui vaadata turu kasvu aastast 2000, siis võiks see nii tõesti olla.
    Millised on edufaktorid? Eesti tarbijal hakkab asi pihta hinnast ning jätkub margi imagoga. Samuti on oluline ka järelteenindus. Autokaubandus on väga reklaaminäljane turg ning iga tootja tegeleb reklaamiga. Kuid kes kõige rohkem reklaamib, ei ole alati number üks.
    Miks siis ei müü suurimad reklaamijad enim? Viimase kuue kuuga on autoreklaamile kulutatud ligi 60 miljonit krooni. Põhipõhjus on uute mudelite puudumine, mis paratamatult soosib vanemate mudelite reklaami. Samas, kui seda ei tee, siis on oodata krahhi.
    Milline on situatsioon autokaubanduses pärast ELiga liitumist? Keegi ei tea siiani, kuidas see tegelikult mõjub. Seitsme päeva pärast kaovad ära piirangud, mis annab meile võimaluse minna mõnda teise riiki ja avada seal müügisalong. Väikest Balti turgu vaadates ei ole muutus märgatav, samas peab ka see turg kasvama ning usun, et diilerite hulk hakkab vähenema.
    Kuidas see autohindu mõjutab? Üldjuhul peaksid hinnad autodel ELis ühtlustuma, tegelikkuses see nii pole, autode varustused on erinevad.
    Milline on praegu uute ja vanade autode ostmise suhe? Kõik uued autod lähevad kunagi järelmüüki. Uusi autosid müüakse tänavu 20 000, kasutatuid umbes 30 000. See on igale diilerile oluline turg.
    Kui palju plaanib Amserv müüa? Eelmise aastal müüsime 3800 uut autot ja sel aastal olime eelarve prognoosinud suhteliselt konservatiivselt, kuid esimesed kaheksa kuud näitavad, et üle 4000 tuleb see arv ära.
    Kas kõikidel läheb turul hästi? See on subjektiivne, kuid numbrid on ilusad tõesti.
    Kuidas on järgmise aastaga? Eksperdid ennustavad et sarnane seis jätkub veel 3?5 aastat, mis teeb ainult rõõmu.
    Miks otsustasite suvel Amservi välja osta? Meile oli suur surve, et müüksime grupi maha, kuid meil tekkisid eksistentsiaalsed küsimused. Arvasime, et veel on vara pensionile minna ning leidsime, et mõistlik on teha vastupidine otsus ning osta firma välja.
    Amservis on keskmine palk suhteliselt kõrge, miks? Palk on keskeltläbi 16 000 kr. See on kõrge sellepärast, et iga praegune töötaja on selgelt spetsialist. Elektroonikud on spetsialistid, kuid ka autopesijad on tänapäeval pigem keemikud.
    Palju plaanite 2006. a palku tõsta? Kõigil ei ole põhjust tõsta, kuid kvalifitseeritud tööjõul võiks see tõus sinna 10% juurde osutuda.
    Kas uute autode ostjate eelistustes on toimunud muutusi? Eesti on väike ja veider riik, kuid turg on olnud üllatavalt stabiilne. Liikumine on olnud väikeautode suunal, samas säilitavad populaarsuse ka maasturid ja keskklassi autod.
    Olete öelnud, et mida targemad on alluvad, seda tugevamini end tunnete. Kui tugevasti end aasta pärast tunnete? Tugevamini kui praegu, kindlasti olen selleks ajaks veel rohkem tarku inimesi tööle võtnud.
    On teil plaanis hakata esindama uusi automarke? Automargid on pea kõik võetud. Nüüd pigem laieneks geograafiliselt kui automarkide hulgalt.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.