Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Raivo Kütt: automüüjad võivad minna välisturule
Eesti automüüjail on järgmisest nädalast võimalik minna mõnda teise ELi riiki ja avada seal müügisalong, ütles Amserv Grupi juht Raivo Kütt.
Kuidas käib autokaubandus? Tegemist on suhteliselt spetsiifilise äriga ning Eestis veel ka väga noore ja väikese turuga. Samas turu kasv on olnud ilus ning selle aasta prognoos ? 19 500 müüdud uut autot ? tundub soodne. Teine prognoos on aga selline, et aastal 2010 müüakse Eestis 36 000 uut autot ning kui vaadata turu kasvu aastast 2000, siis võiks see nii tõesti olla.
Millised on edufaktorid? Eesti tarbijal hakkab asi pihta hinnast ning jätkub margi imagoga. Samuti on oluline ka järelteenindus. Autokaubandus on väga reklaaminäljane turg ning iga tootja tegeleb reklaamiga. Kuid kes kõige rohkem reklaamib, ei ole alati number üks.
Miks siis ei müü suurimad reklaamijad enim? Viimase kuue kuuga on autoreklaamile kulutatud ligi 60 miljonit krooni. Põhipõhjus on uute mudelite puudumine, mis paratamatult soosib vanemate mudelite reklaami. Samas, kui seda ei tee, siis on oodata krahhi.
Milline on situatsioon autokaubanduses pärast ELiga liitumist? Keegi ei tea siiani, kuidas see tegelikult mõjub. Seitsme päeva pärast kaovad ära piirangud, mis annab meile võimaluse minna mõnda teise riiki ja avada seal müügisalong. Väikest Balti turgu vaadates ei ole muutus märgatav, samas peab ka see turg kasvama ning usun, et diilerite hulk hakkab vähenema.
Kuidas see autohindu mõjutab? Üldjuhul peaksid hinnad autodel ELis ühtlustuma, tegelikkuses see nii pole, autode varustused on erinevad.
Milline on praegu uute ja vanade autode ostmise suhe? Kõik uued autod lähevad kunagi järelmüüki. Uusi autosid müüakse tänavu 20 000, kasutatuid umbes 30 000. See on igale diilerile oluline turg.
Kui palju plaanib Amserv müüa? Eelmise aastal müüsime 3800 uut autot ja sel aastal olime eelarve prognoosinud suhteliselt konservatiivselt, kuid esimesed kaheksa kuud näitavad, et üle 4000 tuleb see arv ära.
Kas kõikidel läheb turul hästi? See on subjektiivne, kuid numbrid on ilusad tõesti.
Kuidas on järgmise aastaga? Eksperdid ennustavad et sarnane seis jätkub veel 3?5 aastat, mis teeb ainult rõõmu.
Miks otsustasite suvel Amservi välja osta? Meile oli suur surve, et müüksime grupi maha, kuid meil tekkisid eksistentsiaalsed küsimused. Arvasime, et veel on vara pensionile minna ning leidsime, et mõistlik on teha vastupidine otsus ning osta firma välja.
Amservis on keskmine palk suhteliselt kõrge, miks? Palk on keskeltläbi 16 000 kr. See on kõrge sellepärast, et iga praegune töötaja on selgelt spetsialist. Elektroonikud on spetsialistid, kuid ka autopesijad on tänapäeval pigem keemikud.
Palju plaanite 2006. a palku tõsta? Kõigil ei ole põhjust tõsta, kuid kvalifitseeritud tööjõul võiks see tõus sinna 10% juurde osutuda.
Kas uute autode ostjate eelistustes on toimunud muutusi? Eesti on väike ja veider riik, kuid turg on olnud üllatavalt stabiilne. Liikumine on olnud väikeautode suunal, samas säilitavad populaarsuse ka maasturid ja keskklassi autod.
Olete öelnud, et mida targemad on alluvad, seda tugevamini end tunnete. Kui tugevasti end aasta pärast tunnete? Tugevamini kui praegu, kindlasti olen selleks ajaks veel rohkem tarku inimesi tööle võtnud.
On teil plaanis hakata esindama uusi automarke? Automargid on pea kõik võetud. Nüüd pigem laieneks geograafiliselt kui automarkide hulgalt.