Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Teenuse ostmine veofirmalt eeldab regulaarset kaubamahtu
ASi maxit Estonia logistikajuhi Hubert Peebu sõnul kasutab ettevõte oma kaupade veol sõltuvalt tootegrupist nii ekspedeerimist kui ka vedajat. Ehituskivide puhul transporditakse igal päev firma tehasest üle 100 täiskoormaga veoki, mahtudest tulenevalt kasutatakse otsekontakte vedajatega.
?Eestis lihtsalt pole ühtegi ekspedeerijat, kes suudaks sellist mahtu meile sobivate hindadega ära vedada,? sõnas Peep.
Teine põhjus, miks ehitusplokkide puhul kasutatakse otsekontakte vedajatega, on stabiilsed päevased kaubamahud ja veosuunad, mis annavad veoettevõtetele kindluse arvestada veotellijaga kui igapäevase koostööpartneriga ja muudab vedajate leidmise vähem töömahukaks.
Olukord on aga teistsugune ehituslike kuivsegude puhul. Kaupade nomenklatuur on siin lai ja hankeriike palju. Selle tootegrupi veol kasutab maxit Estonia ekspedeerija teenuseid.
?Kogemus näitab, et ekspedeerijad on üldjuhul suured ja paindumatud. Meie õnn on see, et koostööpartner on keskendunud põhiliselt meie tegemistele,? selgitas Peep.
?Otsekontakti puhul on kliendil vahetu side konkreetse veo teostajaga, sellises olukorras jääb mõnigi probleem olemata. Tootmisettevõtted planeerivad tegemisi pikalt ette ja kindla vedaja teenusest keeldumine on tingitud pigem vedaja teenuse kvaliteedist kui kliendi suvast,? leidis ASi Saku AB juhataja Ole Loigu.
Samas ei või otsekontakti puhul kunagi kindel olla, millal teenuse tellija teise transpordiettevõtte kasuks otsustab. Seda eriti siis, kui on surve tootmishindade omahinnale ja transpordihinnasurve, mis sunnib ettevõtteid maksimaalselt odavaid lahendusi otsima.
Kõik sõltub ka regioonist, kuhu toodangut transportida on vaja. Kui on palju erinevaid sihtkohti, mis on jaotunud geograafiliselt suurele alale, suudavad ekspedeerijad tänu kontaktide rohkusele ja seega ka erinevaid veoskeeme kasutades saavutada soodsama hinna.
?Keerulisemate logistiliste ülesannete lahendamisel nagu tükikaubad, osakoormad, palju erinevaid sihtriike tuleks kindlasti pöörduda ekspedeerija poole. Täiskoormate veo puhul, näiteks kord nädalas Soome mineva veose puhul, võiks olla kasulikum vedajaga otsesuhtlemine,? selgitas DFDS Eesti tegevjuht Jaan Lepp.
?Ekspedeerija teenuse kasutamine tuleb kõne alla ka näiteks juhul, kui koorma vedu sihtriiki hõlmab pikka praamisõitu, näiteks Suurbritanniasse. Aga kui tegu on täiskoormaga, mis kord nädalas Soome läheb, siis on kliendil soodsam kasutada vedajat,? andis Lepp ülevaate erinevatest võimalustest.