Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teenuse ostmine veofirmalt eeldab regulaarset kaubamahtu

    ASi maxit Estonia logistikajuhi Hubert Peebu sõnul kasutab ettevõte oma kaupade veol sõltuvalt tootegrupist nii ekspedeerimist kui ka vedajat. Ehituskivide puhul transporditakse igal päev firma tehasest üle 100 täiskoormaga veoki, mahtudest tulenevalt kasutatakse otsekontakte vedajatega.
    ?Eestis lihtsalt pole ühtegi ekspedeerijat, kes suudaks sellist mahtu meile sobivate hindadega ära vedada,? sõnas Peep.
    Teine põhjus, miks ehitusplokkide puhul kasutatakse otsekontakte vedajatega, on stabiilsed päevased kaubamahud ja veosuunad, mis annavad veoettevõtetele kindluse arvestada veotellijaga kui igapäevase koostööpartneriga ja muudab vedajate leidmise vähem töömahukaks.
    Olukord on aga teistsugune ehituslike kuivsegude puhul. Kaupade nomenklatuur on siin lai ja hankeriike palju. Selle tootegrupi veol kasutab maxit Estonia ekspedeerija teenuseid.
    ?Kogemus näitab, et eks­pe­deerijad on üldjuhul suured ja paindumatud. Meie õnn on see, et koostööpartner on keskendunud põhiliselt meie tegemistele,? selgitas Peep.
    ?Otsekontakti pu­hul on kliendil vahetu side konkreetse veo teostajaga, sellises olukorras jääb mõnigi probleem olemata. Tootmisettevõtted planeerivad tegemisi pikalt ette ja kindla vedaja teenusest keeldumine on tingitud pigem vedaja teenuse kvaliteedist kui kliendi suvast,? leidis ASi Saku AB juhataja Ole Loigu.
    Samas ei või otsekontakti puhul kunagi kindel olla, millal teenuse tellija teise transpordiettevõtte kasuks otsustab. Seda eriti siis, kui on surve tootmishindade omahinnale ja transpordihinnasurve, mis sunnib ettevõtteid maksimaalselt odavaid lahendusi otsima.
    Kõik sõltub ka regioonist, kuhu toodangut transportida on vaja. Kui on palju erinevaid sihtkohti, mis on jaotunud geograafiliselt suurele alale, suudavad ekspedeerijad tänu kontaktide rohkusele ja seega ka erinevaid veoskeeme kasutades saavutada soodsama hinna.
    ?Keerulisemate logistiliste ülesannete lahendamisel nagu tükikaubad, osakoormad, palju erinevaid sihtriike tuleks kindlasti pöörduda ekspedeerija poole. Täiskoormate veo puhul, näiteks kord nädalas Soome mineva veose puhul, võiks olla kasulikum vedajaga otsesuhtlemine,? selgitas DFDS Eesti tegevjuht Jaan Lepp.
    ?Ekspedeerija teenuse kasutamine tuleb kõne alla ka näiteks juhul, kui koorma vedu sihtriiki hõlmab pikka praamisõitu, näiteks Suurbritanniasse. Aga kui tegu on täiskoormaga, mis kord nädalas Soome läheb, siis on kliendil soodsam kasutada vedajat,? andis Lepp ülevaate erinevatest võimalustest.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.