Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Regina Baltica pääses ehmatusega

    Estonia õnnetuse saatuslik aastapäev kummitab Eesti?Rootsi laevaliiklust edasi. Täpselt 11 aastat hiljem sõitis Stockholmist 18.38 väljunud Regina Baltica Kapellskärist viis meremiili ida pool Lerskärsgrundi madalikule.
    ?Kogu sündmusteahela vallandas 22.32 toimunud osaline voolukatkestus, mille tagajärjel lülitus välja üks laeva generaatoritest,? ütles eilsel pressikonverentsil Tallinki juhatuse liige Kalev Järvelill. Elektrihäire tõttu muutus laev juhitamatuks ja sõitis 22.36 madalikule.
    ?Seni pole selge, miks teine generaator ei taganud piisavat toidet,? lisas Tallinki navigatsiooni superintendant Tanel Hinno. Põhjused selguvad siis, kui laev Turu dokis üle vaadatakse. Ta möönis, et kuna Regina Baltica on 25 aastat vana, siis sellises vanuses laevadel võib mõningaid häireid esineda.
    Järvelille väitel laeval paanikat ei puhkenud. Reisijatele teatati juhtunust 22.40. Sellele järgnes ootus, kuni laevale jõudis loots ja vaadati üle vigastused. Need olid vööripiigi juures, kuid ilma erilise lekketa. Rootsi merepäästekeskuse inspektori loal suutis laev end 01.34 omal jõul karilt lahti päästa. Laev sõitis Kapellskäri sadamsse, kus suurem osa reisijatest eelistas sõitu jätkata Vana Tallinnaga, mis oli Regina Balticat miili kaugusel julgestanud. Ülejäänud sõitsid Stockholmi hotelli.
    Laeval oli 373 reisijat ja 167 meeskonnaliiget.
    Õnnetuse hetkel Regina Baltica restoranis õhtust söönud Mikael Gunnarsson kirjeldas sündmusi Aftonbladetile nii: ?Korraga hakkasid lambid vilkuma ja kustusid siis päriselt. Kogu laev vappus. Loomulikult hakkasin pabistama, sest mõtted läksid kohe Estoniale, ja mul on ju perekond.?
    Markus Fanlid ütles Dagens Nyheterile, et kuna meeskond andis juhtunu kohta eri infot, oli reisijatel neid raske uskuda. Tema sugulane Marily väitis, et mõnda aega valitses vastukäiva info tõttu pardal kaos ja paanika. Kui tuled taas süttisid, rahunes olukord kiiresti.
    Terje Lund ütles Norra Aften­postenile: ?Laeval teatati, et kõigile pakutakse tasuta alkoholi. Paljud reageerisid sellele negatiivselt, kuna olukord ei olnud veel päris selge.
    Küsin Kalev Järvelillelt, kas Põhjala allikate teade, et laeval jagati tasuta õlut ja veini, mille tagajärjel paljud olevat olnud üsna purjus, vastab tõele ja kas see otsus oli sellises olukorras õigustatud. ?Laeval jagati tasuta ainult kohvi ja teed. Kuid paljud jätsid olukorda kasutades lihtsalt arve tasumata, nii et purjus inimesi oli seal küll,? väitis ta.
    Küsin veel, kuidas võib õnnetus mõjutada Rootsis Tallinki mainet, mida firma on pärast Estoniat püüdnud jõulise turunduskampaaniaga ja uue laeva liinile toomisega parandada. ?Kahtlemata ei tule see meie mainele Rootsis kasuks ja tõenäoliselt oleme sunnitud nüüd reklaamile rohkem raha kulutama,? tõdes Kalev Järvelill.
    ?Kuigi õnnetus juhtus Rootsi vetes, toimub Eesti lipu alla sõitva Regina Baltica karilesõidu asjaolude uurimine Eestis. See algab kohe, kui oleme saanud juhtunu kohta aruande,? ütles Eesti veeteede ameti osakonnajuhataja asetäitja Ants Ärsis.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Maag Grupp ja Skeleton Technologies said suure tunnustuse
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.