Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Võimas Opel nõudlikumale ostjale
Väliselt on Vectra ja Signumi peamised muudatused auto esiosas. Tuled on muutunud rõõmsamaks, ehk umbes-täpselt selliseks nagu on Astral ja uuel Zafiral. ?Ehkki pealtnäha on tegemist tavalise facelift?iga, peame meie seda täiesti uueks autoks,? kinnitas Opeli kommunikatsiooniboss Frank Klaas autode esitlusel Budapestis. Nende sõnade kinnituseks loetleb General Motors Europe peadirektor Hans H. Demant lisaks uutele tuledele ette veel kaks peamist asja: paranenud vedrustus ning uued mootorid. Lisaks said diiselmootorid tahmafiltri, mis on väidetavalt kõikidel autodel standardis. Väidetavalt just seetõttu, et sedavõrd kõrge ülemus lihtsalt ei teadnud, et Eesti suuruses väikeriigis ei pruugi kehtida üldiselt levinud reeglid.
Aga see selleks. Oluline on see, et turule on jõudnud uus Opel Signum, mis tõepoolest on muutunud paremaks. Ja odavamaks. Kui senises hinnakirjas on Signum 1,8 Elegance baashinnaga 364 400 krooni, siis uue mudeli hinnad algavad GM East Europe?i andmetel juba 320 000 kroonist. Täiesti silmatorkav erinevus.
Kõige põnevam osa uuenenud Signumi juures on jõuallikad: 1,9-liitrine turbodiisel ning V6 Turbo bensiinimootor. Esimesel hobujõude 100, teisel 230. Viimane on sisuliselt sama 2,8-liitrine jõuallikas mis on Saab 9-3 SportCombil. Viimasel, tõsi küll, on sellest mootorist kaks versiooni: 230 ja 250 hj. Mõlemast on aga küll ja enamgi veel, et tunda tõelist sõidumõnu.
Signum ei ole loomult muidugi miski sportauto. Juba tema telgede vahe on pikk nagu Ikaruse bussil ja Ungari käänulistel mägiteedel ei istu ta päris sama tuima ükskõiksusega teel kui näiteks sama mootoriga sedaankerega Vectra, mille taguots on kergem ja telgede vahe 130 mm lühem. Signumi pikkus (sama mis universaalkerega Vectral) annab suurel kiirusel kurvis endast pisut märku aga et ta teel ei püsiks, seda ka öelda ei saa. Vedrustus on tõesti nagu herr Demand ütles: paranenud. Raske muidugi öelda kui palju täpselt, sest viimati sai Signumi roolis istutud aastaid kolm tagasi ja selle aja jooksul on see tunne ammu ununenud, aga üks on kindel ? vedrustus on uutel Opelitel hea. See tähendab suurepärast kompromissi, olles piisavalt pehme maanteel ja piisavalt jäik kurvides.
Tegelikult on Signum päris lahe auto. Ta meenutab oma olemuselt pisut kupeed, samas on ta luksuslik ja lisaks ka praktiline. Tagaistmete vahel on mugav käetugi, põlveruumi jagub ka kahemeetrisele. Tagumisi äärmisi istmeid saab liigutada edasi-tagasi 130 mm ulatuses ning tagaistmete kokkupakkimine on lihtsamast lihtsam. Süsteemi nimi on FlexSpace, ehk tagumist seljatuge alla lastes liigub istmepadi eest ära ja ongi kaubaruum valmis. Ehk sisuliselt: kaubik ja neljakohaline luksusauto ühe katuse all. Muidugi on küsimus, mis selline V6 Turbomootor ka maksab? Konkreetne vastus on: 433 000 krooni.