Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Linna logo konkurss näib asjatundjatele mõttetuna

    Reklaamiagentuuri Zavod juhi Marek Reinaasa sõnul jääb arusaamatuks, mille pärast logokonkurss on ellu kutsutud: ?Reklaamiagentuuridele saadetud konkursikutses pole mitte sõnagi selle kohta, milline on loodava logo eesmärk ja rakendusala,? nentis Reinaas ja lisas, et Tallinnal on olemas oma vapp, kuid see on linna visuaalse identiteedi kandjana selgelt alakasutatud.
    ?Võib-olla oleks praktilisem olnud uue logo asemel tellida disaineritelt olemasoleva Tallinna vapi rakenduslahendusi, oleks selgem ja järjepidevam lahendus,? pakkus Reinaas välja.
    Ka Ecwador juhi Heily Aaviku sõnul on sellised logokonkursid mõttetud, sest napisõnalise breef?iga, kus pole kirjas logo rakendust, on agentuuridel raske panna otse kümnesse. ?Pigem peaks linn valima koostööpartneri, kes aitaks rakendust olemasolevaid linna märke,? nõustub Aavik.
    Tallinna Linnakantselei rahandusnõunik Terko Jakobson tunnistas, et tõepoolest pole veel teada, kus logo rakendatakse. ?Kõigepealt valime visuaali ja siis vaatame, milleks märk sobib,? selgitas Jakobson ja lisas, et logo kasutuse ettedikteerimine oleks automaatselt kitsendanud selle rakendusala. Mis saab aga linna olemasolevast vapist, jäi Jakobson vastuse võlgu.
    Konkursile esitatud töid hindavad linnavalitsuse esindajad, rahvusvahelised ja kohalikud asjatundjad, turistid ning linnaelanikud. Linnaelanike jaoks korraldati SMS-hääletus ning turistide seas viiakse läbi spetsiaalne küsitlus.
    Kokku läheb linnale uus logo maksma 550 000 krooni, millest pool kulub reklaamile. Hääletus 25 000 krooni hääletamise veebikeskkonna loomiseks ning 5000 SMS-hääletuse korraldamiseks. Turistide küsitlusele kulub 30 000 krooni. Igale osavale reklaamiagentuurile on ette nähtud 15 000 krooni.
    Rõõmsast erutusest tuksuva südame idee on muidu tore, kuid nagu paljude heade ideedega ikka juhtub, tulevad inimesed vahel eri maailma otstes korraga nende peale. Kahjuks on idee Riia linna logo näol juba kasutuses (ka juhtlause on sama). Seega on tuksuva elu motiiv meile kõlbmatu.
    Tallinn pole ainult kilukarbisiluett. Helilaine motiiv annab emotsiooni, kuid mitte piisavalt. Tervikuna jääb lahendus natuke liiga üldiseks. Graafiliselt on motiiv hea, kuid ilma slogan?ita (mis on samuti väheütlev) ei ole helilaine motiiv arusaadav.
    Esmalt jätab modernse mulje, aga loodan, et Tallinn pole nii igav ja konservatiivne linn, et vajaks sellist logo. Konservatiivsemas kontekstis võib ju alati kasutada Tallinna vappi.
    Lihtne ja positiivne. Lihtsus on hea, kuid alati ei ole lihtne lahendus kõige geniaalsem, oleks vaja rohkem emotsiooni, et kellelegi korda minna. Jääb puudu energiast ja innovaatilisusest.
    Tore logomäng kirja ja gootikaga, kuid liiga range ja emotsioonitu. Kastimotiiv jätab kinnise, mitte avatud mulje.
    Vana Toomas on tore tegelane, kuid arvan et mitte piisavalt tugev sümbol väliskülalistele, et tervikuna Tallinna esindada. Disaineri püüd Vanast Toomast lainelaudur teha mõjub pigem natuke naeruväärsena. Turismimessil sellise logo nägemisel tekib küsimus, mida sellise mehikese kujutamisega öelda tahetakse.
    Positiivne vana ja uue segu, kuid jätab kokkuvõttes külmaks. Küsitav on ka raekoja kui kogu linna tervikuna esindava sümboli tugevus. Puudub emotsionaalsus, mis püüaks tähelepanu.
    Tubli tulemus. Uus lähenemine ?kilukarbile?, mis annab märgile uue mõõtme. Emotsionaalne, positiivne ja vahetu lähenemine. Hea näide sellest, et ei pea Tallinna siluetti liigse aupaklikkusega suhtuma.
    Logo sobib 80ndatel trükitud T-särgile, mitte nüüdisaegsele ja kiiresti arenevale pealinnale. Retro on küll praegu moes, kuid logo väljatöötamisel peab arvestama, et seda vajatakse kauemaks kui üheks hooajaks.
    Ilus graafiline logo. Tallinnast pole seal sees aga midagi, logo alla võiks vabalt kirjutada ükskõik, millise teise Eesti linna nime.
    Pigem motoklubi või spartakiaadi logo kui linna oma. Küsitav on ka praktilisus, kas logo puhul on 3D lähenemine õigustatud.
    Logosid vaadates polnud üldmulje väga positiivne, pigem üheülbaline. Oleks olnud huvitav näha mõne välismaa disaineri nägemust, mis poleks nii kinni stampides, nagu kilukarbisiluett ja gooti uks. Oleks võinud anda võimaluse mõnele mittekohalikule disainerile. Siis ehk oleks tulnud positiivne üllatus.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Soovime edu võitluses “aatemeestega”
Poliitikutel on kahtlemata õigus, et konkurentsiamet peaks olema võimekas ettevõtlusvabaduse regulaator, aga samamoodi tuleb olla meelekindel poliitilistes tõmbetuultes, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Poliitikutel on kahtlemata õigus, et konkurentsiamet peaks olema võimekas ettevõtlusvabaduse regulaator, aga samamoodi tuleb olla meelekindel poliitilistes tõmbetuultes, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tesla kaalub tehase loomist Kanadasse
Tesla teeb lobitööd Kanada provintsi Ontario valitsusega, et luua piirkonda uus kõrgelt arenenud tootmistehas, selgub täna meedias avaldatud dokumentidest.
Tesla teeb lobitööd Kanada provintsi Ontario valitsusega, et luua piirkonda uus kõrgelt arenenud tootmistehas, selgub täna meedias avaldatud dokumentidest.
Reaalajas börsiinfo
Konkurentsiameti uus juht: kinomonopol? Jah, see paistab JOKK
Sel nädalal konkurentsiameti peadirektorina alustanud Evelin Pärn-Lee kommenteeris Äripäeva raadio hommikuprogrammis avalikkuse tähelepanu all olnud juhtumeid, nagu kütusekartell ja kinomonopoli teke.
Sel nädalal konkurentsiameti peadirektorina alustanud Evelin Pärn-Lee kommenteeris Äripäeva raadio hommikuprogrammis avalikkuse tähelepanu all olnud juhtumeid, nagu kütusekartell ja kinomonopoli teke.
Läti saab Rail Balticule sõjalise liikuvuse raha
Läti Rail Balticu projekt on seotud sõjalise liikuvuse rahastamisega veidi vähem kui 5 miljoni euro ulatuses, selgus riigi transpordiministeeriumi esmaspäeval allkirjastatud lepingust Euroopa Kliima-, Infrastruktuuri- ja Keskkonnainspektsiooniga (CINEA).
Läti Rail Balticu projekt on seotud sõjalise liikuvuse rahastamisega veidi vähem kui 5 miljoni euro ulatuses, selgus riigi transpordiministeeriumi esmaspäeval allkirjastatud lepingust Euroopa Kliima-, Infrastruktuuri- ja Keskkonnainspektsiooniga (CINEA).
Väike-Maarja suurim maja leidis ostja
Väike-Maarja vallavanemal Indrek Keskülal oli reedel põhjust rõõmustada, sest läbirääkimised õppekeskuse ostjaga olid edukad ja majale puhutakse varsti uus elu sisse.
Väike-Maarja vallavanemal Indrek Keskülal oli reedel põhjust rõõmustada, sest läbirääkimised õppekeskuse ostjaga olid edukad ja majale puhutakse varsti uus elu sisse.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.