ÄP fototoimetus • 5. oktoober 2005 kell 22:00

Kaebusi eksitava reklaami kohta esitatakse järjest enam

Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Kristina Vaksmaa sõnul võib reklaamikaebuste arvu suurenemise taga näha eelkõige reklaamitegevuse aktiivset tõusu ning järjest kasvavat tarbijatele suunatud aktiivsete reklaamikampaaniate hulka, mis sisaldab järjest rohkem sooduspakkumisi ja tarbijamänge.

Reklaamikaebuste arvu suurenemise põhjuseks on Vaksmaa hinnangul ka see, et tarbijad on muutunud ettevaatlikumaks, suhtudes reklaamidesse realistlikumalt ning nad on tarbijaõigustest teadlikumad.

Suurem kogemus reklaampakkumiste hindamisel aitab tarbijail rohkem tähelepanu pöörata sellele, kas reklaamis lubatu ka tegelikult tõele vastab. Kaupmeeste lubaduste suhtes ollakse kriitilisemad ja reklaamid, mida saab kaheti mõista, põhjustavad tarbijais järjest suuremat pahameelt.

Palju leidub ka selliseid reklaame, mida on kerge valesti mõista - tarbija ei saa aru, millistele kaupadele pakutakse soodustust ja millistele mitte, hinnapakkumisi tõlgendatakse valesti, leitakse, et reklaamitud toodetel ei ole lubatud tooteomadusi või mõistetakse vääriti näiteks reklaamitud tootekomplekti sisu.

Alkoholitoodete ning hasartmängureklaami puudutavate avalduste arv on Vaksmaa sõnul suurenenud arvatavasti seetõttu, et antud teemasid kajastatakse meedias järjest rohkem ning tänu sellele oskavad tarbijad enda ümber keelatud reklaame märgata.

Autor: ÄP

Hetkel kuum