Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kolmandik Schenkeri laopinnast läheb Soome mööblimüüjale Indoor Group
Avatav ladu on praeguseks 75% ulatuses broneeritud, kogumahust 60% hoiuruumi hakatakse kasutama suurkliendi Indoor Group mööbli hoiustamiseks.
ASi Schenker tegevdirektor Meelis Arumeel peab Indoori üheks suurimaks laologistika kliendiks Eestis. Samas kinnitas ta, et uue lao avamine ei ole tingitud ainult Indoori vajadustest, vaid Schenkeri kaubamahtude kasvust, ning Indoor on kõigest üks klient mitmest. "Indoor annab rahaliselt Eestis käibest vaid 2%," lisas Arumeel.
Uuel pinnal ladustatakse lisaks mööblile paberi-, elektroonika- ning tarbekaupu. "Eesti on peakorteri silmis usalduse võitnud, sest tegemist on kontserni viimase viie aasta kolmanda üle 30miljonilise investeeringuga Eestisse," selgitas Arumeel. Eestis ulatub koos avatava kompleksiga Schenkeri laopindade maht 27 000 ruutmeetrini.
ASi DFDS Transport finantsjuhi Aivo Kurikase hinnangul ei ole ca 10 000 m2 pinda ühele kliendile anda liiga palju. "Ma ei leia, et see on üle mõistuse suur ja komakoht oleks vale koha peal. Et 1000 m2 on paras ja 10 000 liiga palju," sõnas Kurikas, kes ei osanud öelda, kui arvestatavat riski nõnda suure pinna rentimine ühele kliendile Schenkerile tähendab. "Kui neil on kokku 100 000 m2 laopinda ja nad sellest 10 000 ainult ühele kliendile rendivad, siis ma küll metsikut riski ei näe. Kõiki mune ühte korvi panna ei ole muidugi ilmselt õige."
"Päris kindlasti ei ole Eestis nii suuri laologistika kliente palju," arvas DHL Eesti tegevjuht Janne Tulvik, kelle hinnangul on Eestis praegu trendiks, et ettevõtted tahavad logistikat enda käest ära anda. See aga tähendab head teenistust logistikafirmadele, nii on ka DHLi laologistika maht aastaga kahekordistunud. "Kõik logistikafirmad, kes tegelevad laologistikaga, kasvavad hetkel," lausus Tulvik.
Tulviku sõnul on Põhjamaades päris tavaline, et logistikafirma ehitab ühe suure kliendi jaoks eraldi lao ning sõlmib temaga siduva lepingu viieks ja enamaks aastaks. "Kindlasti on nii Schenker kui ka Indoor mõelnud tulevikule ja leping on tehtud siduv ning pikaajaline," arvas Tulvik.
ASi Indoor Group tegevdirektori Niko Romanaineni sõnul vajas ettevõte laopinda juurde, kuna äri pidevalt kasvab ning paari aasta jooksul avatakse Eestis kaks uut kauplust.
"Eesti on eriti hea mööblimaa, siin tehakse häid tooteid ja seetõttu on meie vajadus mööbli järele kasvanud," ütles Romanainen. "Kasvuruumi on ka Baltimaade suunas, eriti Lätis ja Leedus. Aga kindlasti ka Eestis."
Romanaineni sõnul on Indoori turuosa viimase aasta jooksul Eestis kasvanud umbes 23%-lt 26%ni. Lähitulevikus on plaanis avada kaks uut kauplust - järgmisel aastal Tallinnas üks Sotka ja 2007. aastal avatakse esimene Sotka Ida-Virumaal.
"Ei või iial teada, aga võib-olla vajame veelgi laopinda lisaks," naeris Romanainen, kinnitades, et leping Schenkeriga on tõesti tehtud pikaks ajaks. Kui pikaks täpselt, ei nõustunud ta ütlema. "Leping sai tehtud pikaajaline, kuna nad investeerisid meie tarbeks," sõnas Romanainen. "See andis neile turvalisuse."
Indoor Goup on mööbli- ja sisustustoodete müügile keskendunud ettevõte. Firma omanik on Kesko OY tütarfirma Keswell OY. Indoori kauplused asuvad Eestis Tallinnas, Tartus ja Pärnus.