Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pärnu PM: Kaubasadama teel pole kasutusluba
Vana-Pärnu kaubasadama juurdepääsuteel pole teel siiani kasutusluba ning seaduste kohaselt peaks seal liikluse sulgema.
?See pole võimalik, et sadamateel kasutusluba pole,? ei tahtnud Pärnu linnasekretär Tiina Roht aastaid kestnud ehituse lõpetamata jätmist uskuda. Tema sõnul ei tohiks ühtegi ehitist ilma kasutusloata kasutada, ja kui see tõesti nii on, peaks ehitusjärelevalve teenistus järelevalvet alustama, kirjutab Pärnu Postimees.
Viimase tähtaja järgi pidanuks sadamatee valmis olema selle aasta 15. juuliks. Praegu on oktoobri algus, kuid objekti üleandmise-vastuvõtuakti pole ikka veel sõlmitud. Linnavalitsuse ehitusnõuniku Enno Tammekivi teatel saab seda teha siis, kui geodeesiateenistus on teed ehitusjärgselt mõõdistanud ja kontrollinud.
Abilinnapea Raul Sarandi väitel ei tea linnavalitsus tänaseni, mida ta 22,5 miljoni krooni eest ostis. ?Kui palju veeti asfalti, millised on kalded ? seda kõike pole võimalik praegu tuvastada. Tehnilisele projektile oleks pidanud järgnema ehitusprojekt, ehitusluba on välja antud eeltööde tegemiseks,? kirjeldas ta paberimajanduses valitsevat segadust.
Endine Pärnu linnapea Väino Hallikmägi on oma rolle sadamatee tehnilise projekti koostaja, ehitaja ja tellija esindajana oskuslikult vahetanud, jättes maha mitmeti tõlgendatavaid dokumente.
Vana-Pärnu sadamatee tehnilise projekti koostas Hallikmägile kuuluv OÜ VPn Projektbüroo. Tehnilise projekti alusel välja kuulutatud riigihanke võitis Hallikmägile kuuluv AS Via Pont. Enamiku tee ehitamise ajast oli linnapea Hallikmägi.