Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroliidu miljonimängu võitsid Rahvaliidu sõbrad

    Äripäeva hinnangul näitab kalalaevade utiliseerimiseks mõeldud euroliidu abirahade jagamine heade suhete tähtsust ja hinda. Ministriga ühte erakonda kuulumine võib ettevõtja muuta kerge vaevaga miljonite kroonide võrra jõukamaks ning võimaldab konkurendid jätta pika ninaga.
    Kui kalalaevade toetuste ümber toimuv ei ole korruptsioon, siis mis asi on korruptsioon? Veel suvel teadsid kõik kalurid, et euroliidust tulevale 60 miljonile kroonile on võimalik pretendeerida ühtviisi kõigil. Rahvaliidu ministri sekkumise järel tekitati aga eelisjärjekord Rahvaliidu liikmetele.
    Kabinetivaikuses valminud määrusega eelistatakse rahade jagamisel neid, kes annavad laeva õppeotstarbeks. Kui taolistest laevnikest veel abiraha üle jääb, siis jagatakse see teiste vahel. Tänaseks on selge, et üle midagi ei jää.
    Rahvaliidu juht Villu Reiljan ütleb tänase Äripäeva artikli peale jälle, et see on räpase valimiskampaania näide ning artikkel on tellitud Reiljani poliitiliste konkurentide poolt.
    Tegemist on Reiljani soovunelmaga, sest valimiskampaania sildiga ei saa varjata tõsiasja, et osa abirahast jagatakse eelisjärjekorras ja kogu skeemi väljatöötajad on Rahvaliidu poliitikud ? Andres Varik ning Mihkel Undrest.
    Kalalaevade utiliseerimistoetuste teema ei tõstatunud vahetult enne valimisi. Äripäev kirjutas kogu skeemist juba augusti alguses. Info toimetusse laekus juulis ja mitte Rahvaliiduga konkureerivatest parteidest. Info pärines kaluritelt endalt, kes ootamatult avastasid, et Kalurite Liidu juhatuse Rahvaliiduga seotud liikmed üritavad sama erakonna ministrit kasutades suurt tükki abirahadest enda tasku suunata. Ajalehe poole pöörduti, sest põllumajandusministeeriumist abi ei saadud.
    Põllumajandusminister Ester Tuiksoo väidab, et Äripäev näeb tonti, kuna abirahasid jagab PRIA. Ministril on õigus, aga ka raha jagamise reeglid kehtestas minister. PRIA ei saa ka parema tahtmise korral reegleid rikkuda ja minna mööda Rahvaliidu sõprade punutud skeemist.
    Kuna skeem sai avalikuks, siis soovisid ka teised erandist kasu saada ning selle tulemusena on Eestisse tekkinud lühikese ajaga 11 õppeotstarbel laeva. Spetsialistide hinnangul vajaks Eesti ainult kahte-kolme. Kuna õppeotstarbel laevu on tekkinud palju, siis on Eesti valmis ühe kinkima lätlastele. Kurioosne on see, et lätlastele tehtava kingituse maksavad kinni Eesti ja Euroopa Liidu maksumaksjad. Kingituse tegev laevaomanik kasseerib abiraha.
    Miks oli sellist skeemi vaja? Kui Rahvaliidu ministrid ei oleks otsustanud teha õppeotstarbeks minevatele kalalaevadele eeliseid, siis oleks 60 miljonit krooni läinud jagamiseks kõigi kalalaevaomanike vahel ja Rahvaliidu-meelsed laevnikud saanuks oma laevade utiliseerimise eest kordades väiksema summa.
    Öeldakse, et kala hakkab mädanema peast. Korruptsioonivastast ravi tuleb alustada piltlikult öeldes ministrite peade lennutamisega. Peaminister Andrus Ansipil on aeg oma meeskonnaliikmete sahkerdamisse sekkuda. Kui nõukogude ajal oli Toompea koht, kus head toidukraami valitutele jagati, siis nüüd on valitsusest saanud asutus, kes valitute taskusse abirahasid suunab.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.