Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Jõulukuul töötajate pealt raha kokku ei hoita
Ligi saja töötajaga ASi Baltiklaas juhiabi Merlin Vaska sõnul makstakse ettevõttes nii jõulupreemiat kui ka kingitakse väike meeneke. Preemiasumma on igal töötajal erinev, vastavalt palga proportsioonile.
Haapsalu Uksetehase müügidirektori Ivar Astoki sõnul on ettevõttes traditsiooniliselt makstud jõulude ajal preemiat. Summa on olnud sümboolne 500?1000 krooni. Kõige enam aga oodatakse 160 töötajaga Uksetehases jõulupidu, kus on kohal alati Eesti parimad artistid. ?See on tõeline aasta sündmus,? kinnitas Astok.
Ligikaudu 50 töötajaga Ascar Tallinna pearaamatupidaja Anne Alase sõnul on ettevõttes üritatud preemiat maksta. ?Eelmisel aastal jäi küll preemia jagamine vahele, kuid üle-eelmisel aastal said kõik
töötajad, v.a juhatuse liikmed, kätte 3000 krooni,? ütles Alas.
Ka Põltsamaa Felixi personalijuht Helgi Zukovitsi sõnul on ettevõte igal aastal üritanud preemiat maksta, olgu selleks siis 300 või 1000 krooni. ?Preemia summa on sõltunud otseselt majandustulemustest ja üldjuhul jääb summa 500?1000 krooni vahele,? ütles Zukovits. Lisaks preemiale teeb Feliks oma töötajatele ka jõulupeo ja väikese kingituse, millel on eriline tähendus.
Üks aasta kinkis Feliks oma töötajatele rahakotid, et töötajad ikka raha lugeda oskaksid, teine aasta aga kingiti taskulamp, et kõikide töötajate valgussiht läheks ühte pidi. Veel on kingitud naeratustega raamat, et töötajad ikka optimistlikult naerulsui tööle tuleksid. ?Igal kingil on alati tähendus, niisama kingitusi kingi pärast ei tee,? kinnitas Zukovits.
Kingitustel Zukovitsi sõnul rahalist määra pole, kuid siiani on jäädud 100 krooni piiridesse: ?Kink on sümboolne, selle tähendus on väga oluline.? Lisaks saavad Felixi töötajad jõuludel suure paki oma toodetega, kus on sees kõik vajalik jõululauale. Felixis töötab veidi üle saja inimese.
Ligi kahesaja töötajaga ettevõttes Wõro Kommerts saavad töötajaid nii preemiat kui ka kingituse. Kingituste summa on jäänud 200 krooni piiresse.
Saja töötajaga ettevõttes Tridensis makstakse jõulupreemia asemel aasta tulemustasu. Tridensi turundusjuhi Indrek Viksi sõnul on viimased viis aastat ettevõtte tulemused olnud piisavalt head, et preemiat maksta.
Nende ettevõtete töötajad, kus ei peeta jõulupidu, ei maksta jõulupreemiat ega tehta kingitusi, unistavad väiksest tunnustusest tehtud töö eest.
Neljateistkümne töötajaga Apteek Aster ASi andmesisestaja Margit Vahtra nentis, et nende ettevõttes pole jõulutraditsioone: ?Meil ei maksta preemiat, ei ole jõulupidu, ega tehta kingitusi.? Kui oleks valida, kas preemiat või kingitust, eelistaks Vahtra kindlasti preemiat. ?Jõulukuul on perel suured väljaminekud, tuleb osta kingitusi ja katta jõululaud. Siis kuluks küll väike toetus ära,? lisas Vahtra.
Nurmiko omanik Jaak Ungersoni sõnul ei maksa Nurmiko töötajatele ei jõulupreemiat ega tee kingitusi. ?Nurmiko töötajad saavad terve aasta korraliku palka ja neil pole jõulupreemiat vaja,? ütles Ungerson kindlalt.
Nurmiko juhataja abi Olivia Treufeldt aga eelistaks saada jõuludeks ikka preemiat: ?Preemia teeks südame soojaks, näitaks ettevõtte hoolivust ja tunnustust tehtud tööle.?
Meediaekspert viib oma tubli, kuid väikese kollektiivi jõulupreemiaks Eesti parimasse spaasse lõõgastuma.
Massaa?i, kosmeetiku ja muude iluprotseduuride keskel unustatakse aastas kogunenud pinged ja nauditakse koosolemist väljaspool tööaega. Pärast lõõgastavat nädalavahetus spaas on inimesed nii moraalselt kui ka vaimselt puhanud ja õnnelikud.
5käigulise õhtusöögi saatel pannakse paika uue tuhinaga järgmise aasta suunad ja plaanid. Ka kõik töötajad teevad individuaalseid tulevikuplaane, sest kindlustunne loob heaolu.
Meediaekspert on asutatud küll 1998. aastal, kuid uue meeskonnaga alustasime möödunud aasta talvel. Seega on meil ees alles esimesed rahulikud jõulud.
Autor: Tiina Kass