Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kutset ei ole mõtet põlveotsas teha

    Mu noorpõlveaegu näidati nii kinos kui ka telerist multikat, mille tegevus toimus müstilises Prostokva?ino (Hapupiima) linnas. Selles animatsioonis toimetas miskisugune kirjakandja Pet?kin, kes muudkui tõi kohale postisaadetist, ent adressaadile kätte ei andnud ? tol polevat olnud dokumenti. Postitöötaja tundis aga asjaolust suuremat rõõmu ja lubas noorhärrat regulaarselt külastama jääda. Ju tundus talle, et nii on hea mõlemale osapoolele.
    Kliendiüritusele kutseviijaks ei ole sellist postimeest siiski mõistlik palgata. Ent enne kutse kättetoimetamise viisi ehk ?kirjakandja? valikut tuleb selgeks teha
    Kui ettevõtmisel on ambitsioon pälvida meedia tähelepanu, siis selleks on kaks kirvereeglit:
    tee selline üritus, mis iseenesest köidab pressi esindajate tähelepanu ja kutsu kohale persoonid, kelle peale meedia lihtsalt kohale tormab. Imelihtne!
    Igale ettevõtjale on tema tegevus niivõrd armas, et talle tundub: see, mida ma teen, peab ju jõudma ajalehtede esikülgedele. Paraku on igal ajalehel esikülgi vaid üks, üritusi toimub aga iga päev kümneid. Seepärast on avalikkuse tähelepanu pälvimiseks mõistlik appi kutsuda asjatundja, kes teab, kuidas su ettevõtmist nii korraldada, et see tõepoolest oma sõnumi ja külalistega saavutab harmoonilise kooskõla.
    Vabariigi Presidenti igale üritusele tähtkülaliseks ei saa. Ja polegi tarvis. Kui tegemist on tagasihoidliku, ent omas vallas tubli ettevõttega, siis oleks isegi kohatu hakata end kliendiüritusel ehtima liialt sädelevate külalistega. See võib kergesti varjutada ettevõtmise põhisõnumit ja olla solvav enamikule kutsututest ? korraldajal pole nende jaoks lihtsalt aega, sest kogu tähelepanu on suunatud Suurele VIPile. Kuid oma ala autoriteetide kohalolek toonitab ettevõtte kompetentsust ja mõjub lugupidavalt kõigile külalistele.
    Kui tegu pole just järjekordse uue toote esitluse vaid ettevõtte jaoks tõepoolest etapilise tähtsusega sündmusega, siis ei tee paha kutsuda kohale ka kohaliku omavalitsuse esindajad ja miks mitte ka teie kandist valitud Riigikogu liikmed. Nende kohalolek väärtustab kindlasti teie ettevõtet ja mõjub heas mõttes meelitavalt teistele külalistele. Ning ? mis pole kindlasti mitte teisejärguline ? aitab köita ka pressi tähelepanu.
    Õigupoolest on menuka ürituse edu pant läbimõeldud kutse vormistamine. Kutset ei ole mõistlik n-ö põlve otsas teha. See töö jäägu parem asjatundja hooleks.
    Sõltuvalt ürituse iseloomust on võimalik koostada kõige erinevamaid kutseid. Ühelt ehitustarindeid tarnivalt firmalt sain kliendiüritusele kutseks töökindad koos kenasti kujundatud informeeriva sedeliga ürituse toimumise aja ja paiga kohta, aiandusettevõte aga saatis mulle pakikese muruseemnetega. Enamasti on aga mõistlik kutse vormistada traditsiooniliselt, ent kindlasti maitsekalt. Liialt edev kutse ei pruugi olla tõsiseltvõetav.
    Kindlasti peab olema kutsel hädatarvilik info: kes kutsub, miks kutsub, kuhu kutsub ja mis ajaks (kuupäev, alguse ja lõpu kellaaeg) kutsub. Kui üritus toimub paigas, kuhu külaliste viimiseks on korraldaja hankinud eraldi transpordivahendid, siis tuleb seegi kutsele kirja panna.
    Mis aga peatähtis ? kutse tuleb välja saata võimaluse korral paar nädalat enne üritust. Nii on kutsutavatel võimalik oma ajakava sättida. Mastaapsema ürituse korral on mõistlik lisaks tavakutse laialisaatmisele koostada eraldi ka pressikutse, mille saadate elektrooniliselt kõikidele meediakanalitele. Kindlasti on oluline pärast pressikutse laialisaatmist ajakirjanikele helistada. Nii saate anda täiendavat informatsiooni toimuva kohta.
    Autor: Mart Riikoja
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.