Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mobiili sisuteenused on üha enam esil
Septembri lõpus Singapuris toimunud traditsioonilisel mobiilsidekonverentsil ja -messil tutvustasid nii Aasia kui ka mitmed Euroopa firmad uudseid mobiiliteenuseid.
Näiteks T?ehhi ettevõte U-Turn esitles USAs pilootprojektina käivitatud mobiilile teleuudiste vahendamist. USA osariigi järgi nimetust Wisconsin Mobile kandvat teenust hakatakse Ühendriikides kommertsklientidele pakkuma novembri lõpus. Eeskätt edastatakse selle projekti raames tarbijatele kohalikke uudiseid, kuna U-Turni teatel peaks inimesed olema huvitatud just nende operatiivsest vaatamisest. Testperioodil pakutakse igast uudiseklipist ka lühemat, 15sekundilist versiooni, mille vaatamise järel saab edasise huvi korral laadida telefoni ka pikema uudise.
U-Turn alustas koostööd ka uudisteagentuuriga Reuters, soovides vahendada nende toodetud videoklippe ja uudiseid. U-Turn teeb teenuste arendamisel koostööd ka Nokia, Sony Ericssoni, Samsungi ja Siemensiga.
Suurbritannias peakorterit omav firma LogicaCMG tutvustas Singapuris muusika esitaja äratundmise tehnoloogiat. Selleks tuleb helistada mobiiliga lühinumbril ning hoida telefoni kõlari ees, kust kostub teile tundmatu muusikapala. Vaid mõne sekundi kestva identifitseerimise järel saab telefoniomanik mobiili ekraanile lühisõnumi laulu ja esitaja nimega. Samas saab kohe ka seda lugu omale tasulisena alla laadida. Firmade LogicaCMG ja Shazam välja töötatud lahendus sisaldab oma andmebaasis andmeid enam kui 2,7 miljoni laulu kohta, seda baasi uuendatakse igapäevaselt.
Samuti tutvustas LogicaCMG Singapuri messil lahendust nimega keskne aadressiraamat. See kujutab endast mobiilioperaatori serveris asuvat kliendi kontaktide andmebaasi, mida saab kasutada üle mobiilivõrgu. Kui telefoni uuendada või see näiteks varastatakse, pole vaja muretseda kontaktide kadumise pärast. Kolmanda uudse lahendusena näitas LogicaCMG mõne nädala tagusel messil tarkvara, mis võimaldab kuulata telefonis oma e-posti etteloetuna.
Norra firma Colibria lõi arvutist tuttavate kiirsuhtlusprogrammide laadse lahenduse mobiilide jaoks. See võimaldab ühelt poolt kahe mobiiliomaniku suhtlust telefoni ekraani vahendusel ? kui MSN võtta teenuse üldnimeks, siis on tegemist mobiilse MSNiga. Teisalt saab iga kasutaja määrata enda staatust (näiteks koosolekul või haige), et teised inimesed saaksid enne helistamist veenduda, kas on üldse mõtet kõnet võtta. Soomes teeb Colibria teenuse pakkumise alustamiseks koostööd virtuaalse operaatorfirmaga Saunalahti, mis sel suvel sai Elisa poolt ülevõtupakkumise.
Uudne teenus Aasia turul on ka häälsõnum, mida saab saata sarnaselt SMSiga. Selleks ei pea vastuvõttev telefon olema välja lülitatud või postkasti suunatud, kuni 30sekundiline häälteade jõuab telefoni nagu tavaline lühisõnum. Teenuse tänavu rakendanud Singapuri naaberriigi Malaisia operaator DiGi küsib ühe häälsõnumi edastamise eest 39 senti, mis on umbes 15sekundilise kõne maksumus. Samas võib häälsõnumi maht ulatuda 30 sekundini.
Ülalkirjutatud lahenduste levik toob kaasa mobiilside sisuteenuseid vahendavate firmade tekke ja laienemise. Samuti aitavad need teenused suurendada mobiilioperaatorite keskmist ühelt kliendilt teenitavat tulu.