Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
PM: Infotelefonid ei taha kõnehinda teatada
Infoteenuste pakkujad ei ole rahul otsusega, mis kohustab eritariifsete telefonide operaatoreid teavitama klienti kõnehinnast.
Eesti infomeediaettevõtete Teabeliin, Ekspress Hotline, Infoatlas, Numbriinfo, Infopluss Eesti ja Eesti Info Keskus juhid pöördusid eile õiguskantsleri, tarbijakaitse ja majandusministri poole, et väljendada rahulolematust tarbijakaitseameti otsuse suhtes, kirjutab Postimees.
Ettevõtete sõnul teeb tarbijakaitseameti novembrist kehtima hakkav ettekirjutus infotelefoni teenuse tarbijale segasemaks ja keskmiselt 60 senti kallimaks.
«Infotelefonile helistades oodatakse küsimusele kiiret vastust. Selge, et hinnateade pikendab info saamise aega ja on tarbijale kahjulik,» nentis Ekspress Hotline?i juht Villi-Heinz Liibert.
Tema sõnul peaksid ettevõtjad mõistlikuks klientide teavitamist vaid sellest, et infotelefon on tasuline.
Ehkki diskussiooni kaasati ka infotelefonide ettevõtted, tegi riik Liiberti sõnul otsuse nende ettepanekuid ja näiteid arvestamata.
«Tarbijakaitseameti väitel on nad saanud neli hinnapretensiooni, kuid arvestades seda, et infotelefonid võtavad kuus vastu enam kui pool miljonit kõnet, on probleem pea olematu,» lisas Liibert.
Tarbijakaitseameti avalike suhete osakonna juhataja Kristina Vaksmaa sõnul ei ole infotelefoniteenuste pakkujate rahulolematus põhjendatud.
«Tarbijakaitseamet on nende ettevõtetega korduvalt kohtunud ja küsimust arutanud ning esitanud oma põhjendused kirjalikult ja suuliselt,» rõhutas Vaksmaa.
Et eritariifiga numbritele helistamise tasumäär erineb oluliselt tavatariifiga numbri omast, on eelteave tarbijale väga oluline, rõhutas Vaksmaa.