Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teenindav müüja avab tõrksa kliendi

    Umbes aasta aega tagasi, kui tulin mõnusa sügispäikese paistel lõuna ajal koju perega lõunatama, helises minu taskus telefon.Võtsin kenasti kõne vastu, nagu mul kombeks.
    Kuna pensioni teist sammast sai müüa veel paar päeva, kõlas meie vestlus järgnevalt: ?Tere, Eero, helistan pangast. Te olete meie panga klient ja ma helistan teile, sest praegu on õige aeg teha pensioni II sammast, mis on tegelikult teile ka kohustuslik, Eero. Meil on väga head tingimused, ma saadan need teile faksiga ja palun, Eero, lugege läbi ja saatke siis meile tagasi.?
    Minu esimene vastuväide oli: ?Oot, oot, kas ikka on kohustuslik?? Tema vastas: ?Üldiselt jah, see on väga vajalik ja hea asi.? Mina punnisin ikka vastu: ?Kas see on mulle kohustuslik?? Tema: ?Noh, otseselt tegelikult teile, Eero, nagu kohustuslik ei ole, aga ?? Mina ikka oma: ?Kas on kohustuslik või ei??, sest ma mõistsin kohe, et teda oli koolitatud kliendiga manipuleerima, kasutas 4?5 korda kliendi eesnime ja hirmutas klienti. Kurb küll!
    Ta ei esitlenud mulle minu võimalikku kasu ega suhelnud minuga, et minu soove ja vajadusi selgeks teha. Siis ütlesin talle, et te olete väga agressiivne ega ole teinud ühtegi küsimust minu soovide ja olukorra selgitamiseks. Ta küsis üllatunult, et mida siis võiksin küsida. Vastasin lugupidava ja hea tooniga: ?Küsige, kas mul on teine sammas tehtud.? Siis küsiski: ?Kas teil on teine sammas tehtud?? Mina vastasin: ?Jah!? Tema: ?Aa... siis nägemist!? Küllap ta valis kiirelt järgmise numbri ja manipuleeris arvatavasti enesekeskselt edasi ? ja kliendid ütlevad selliste kõnede peale ka edaspidi, et telefonimüüjad on agressiivsed. Tõesti, selline lähenemine on agressiivne.
    Paistab küll, et sarnast lähenemist on telefonimüügis mitmeti näha. Kui kodus õhtul telefon heliseb ja ajakirja müüja helistab, siis on olukord justkui sarnane: võid rahulikult pikka monoloogi kuulata ja siis kuulda lõpuks argumenti, et muidu maksab nii palju, aga täna on teile hind selline ja selline.
    Telefonimüük jätab tõesti sageli väga agressiivse ja manipuleeriva mulje.
    Teisalt on telefon võimas ja efektiivne vahend otse konkreetse inimeseni jõudmiseks ja seega väga võimas abivahend müügitöös ja läbirääkimiste pidamisel. Milline oleks alternatiiv agressiivsusele?
    Küsimus on ainult selles, kas olla agressiivne või oma tootest innustunud ja julgelt aktiivne, kasutades sellist suhtlustehnikat, mis ei tekitaks kliendis rünnaku ja temaga manipuleerimise tunnet. Ja mis samas aitaks müüjat edasi oma toote müügil õigele sihtgrupile. See on täiesti võimalik ja edukalt toimiv lähenemine Eesti praktikas, nagu meie kogemus näitab.
    Ja ega küsimus ei ole ainult telefonimüügis. Sageli võib kuulda innukaid lugusid sellest, kuidas klient ?ära moositi?, talle midagi ?pähe määriti?, ?ära räägiti? või midagi vastavat. Ehk müügitöös ilmneb kahjuks liiga palju vastasseisu kliendi ja müüja vahel.
    Sisukas, veendunud ja toodet/teenust tundev teenindav lähenemine pakuks kahtlemata alternatiivi ja paremaid tulemusi telefoni kasutamisel müügitööks.
    Nii nagu telefonis, nii ka müügitöös üldiselt on oma toodete müügil vaja leida õige sihtgrupp, tunda oma toote/teenuse tugevusi, selgitada kliendi vajadused ja osata oma toodet/teenust tutvustada selliselt, et klient mõistaks, millest jutt on.
    Siin peaksidki tasemel koolitusfirmad rohkem abiks olema. Klient ei ole ju vaenlane, keda üle kavaldada, vaid pigem koostööpartner, kellega täna, homme ja ülehomme head vastastikust koostööd teha.
    Kliendi tuju rikkumine ja vastasseisu tekitamine ei too kindlasti Eesti oludes pikaajalist kasu ei hea koostöö ega müüja maine paranemise näol. Ja eks see vist nii ole, et see, kes maksab, see tellib ka muusika.
    Kindlasti jääb ka edaspidi olukord samaks ? suur osa müüjaid proovib nii-öelda koort riisuda ja suure helistamismahu pealt mõningast eduprotsenti saavutada.
    Teisalt tuleb kindlasti juurde ka neid telefonimüüjaid, kes õpivad kliendiga teenindavalt suhtlema ja suudavad oma esitlusi kliendi tegelike vajadustega kohaldada. Ja edu neile, sest see on ju mugav, kui sulle tuuakse otse koju diivanile kohvitassi ja praksuva kamina kõrvale kätte just sulle sobiv ja oodatud toode või teenus.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.