Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uuel kursil: sini-valged laevalipud sini-must-valgeks

    Neljapäeval kirjutas soomlaste Kauppalehti, et Viking Line teeb ettevalmistusi kõigi reisilaevade toomiseks Eesti või muu Euroopa Liidu riigi lipu alla. Hoiame pöialt, et Viking Line otsustab laevalippude vahetamisel Eesti kasuks.
    Äripäeva arvates saab üldistada, et riik ei pea ettevõtlust, sealhulgas laevafirmasid, toetama muud moodi kui üldist soodsat ettevõtluskliimat luues. Siis läheb hästi nii nendel firmadel, mis põhinevad rahvuslikul kapitalil, kui ka välisfirmadel ja lisaks tuleb veel uusi välisfirmasid.
    Eestisse ületuleku kasuks on otsustanud paljud välisfirmad. Finnairi tütarettevõte Aero Airlines teenindab regulaarliine Tallinna ja Helsingi vahel, samuti on Finnairil siin oma lennukite remondiüksus. Kreenholmi omanikfirma Borås Wäfveri tõi osa tootmist Rootsist Narva.
    Elcoteqi kaks Tallinna koostetehast on Elcoteqi ülemaailmse grupi suuruselt teine üksus. Nokia on ähvardanud oma peakorterit nihutada, kui Soome seadused ei muutu ettevõtjasõbralikumaks. Need on esimesena pähe tulnud näited. Aga Eesti riik saab uued töökohad, maksutulu, sisemajanduse koguprodukti kasvu.
    Mis konkreetselt Viking Line?i ületuletulekuga Eesti lipu alla muutub? Laeva suhtes hakkavad kehtima Eesti seadused. Laeva kapten peab kindlasti olema Eesti kodanik; laevaperre, mis seni koosnes valdavalt Soome ja Rootsi kodanikest, lisanduvad kohalikud. Soome ja Rootsi lipu all sõites said siinsed töötada neil laevadel vaid tööloaga. Soome reederite ühenduse arvutused eelmise aasta kohta näitasid, et personalikulude vahe oleks 26 miljonit eurot (üle 400 miljoni krooni) sini-must-valge kasuks.
    Eelmise nädala Eesti ajalehtedes otsis Viking Line ühele oma laevadest ? Rosellale, mis esimesena Eesti lipu alla tuleb ? juba personali. Viking Line võib olla mitmetele teistele firmadele eeskujuks. Tõsi, Viking Line?i samm võib olla Soome valitsuse survestamiseks, nagu Nokia avaldusedki, ent Eesti otseselt kahju ei kannata, kui Soome seadused tulevad ettevõtjaile rohkem vastu. Eesti firmasid tegutseb ju ka Soomes.
    Samas Eesti seadused ei tohi ette näha otsest riigiabi ettevõtlusele. Euroopa Liitu astudes ja tax free kadudes tuli Tallinki suust appikarjeid, kuidas nad langevad Soome firmade suhtes konkurentsihalvemusse ja päästa suudaks vaid mõned miljardid kroonid.
    Tjah, ega küsija suu pihta ei lööda. Praegu läheb Tallinkil ilma toetusteta silmapaistvalt hästi ? au firma juhtkonnale ja töötajatele ?, et panna muretsema riigiabiga poputatud konkurendid. Teised riigid toetavad küll oma laevafirmasid, aga mis sellest kasu, kui nad ikkagi lippu vahetavad. Järelikult on asi muus.
    Ilmselt teevad Viking Line?i ärevamaks ka kuuldused, et Tallink ostab ära endast kaks korda suurema käibega Silja Line?i. Kui kuuldustel on tõepõhi all, siis on Viking Line?il väga raske Tallinkiga konkureerida.
    Kunagi oli maailmamere suurima laevastikuga riik Lääne-Aafrika väikeriik Libeeria. Praegust majanduspoliitilist kurssi jätkates on Eestil kõik eeldused saada vähemalt Läänemere suurima laevastikuga riigiks.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.