Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uuel kursil: sini-valged laevalipud sini-must-valgeks

    Neljapäeval kirjutas soomlaste Kauppalehti, et Viking Line teeb ettevalmistusi kõigi reisilaevade toomiseks Eesti või muu Euroopa Liidu riigi lipu alla. Hoiame pöialt, et Viking Line otsustab laevalippude vahetamisel Eesti kasuks.
    Äripäeva arvates saab üldistada, et riik ei pea ettevõtlust, sealhulgas laevafirmasid, toetama muud moodi kui üldist soodsat ettevõtluskliimat luues. Siis läheb hästi nii nendel firmadel, mis põhinevad rahvuslikul kapitalil, kui ka välisfirmadel ja lisaks tuleb veel uusi välisfirmasid.
    Eestisse ületuleku kasuks on otsustanud paljud välisfirmad. Finnairi tütarettevõte Aero Airlines teenindab regulaarliine Tallinna ja Helsingi vahel, samuti on Finnairil siin oma lennukite remondiüksus. Kreenholmi omanikfirma Borås Wäfveri tõi osa tootmist Rootsist Narva.
    Elcoteqi kaks Tallinna koostetehast on Elcoteqi ülemaailmse grupi suuruselt teine üksus. Nokia on ähvardanud oma peakorterit nihutada, kui Soome seadused ei muutu ettevõtjasõbralikumaks. Need on esimesena pähe tulnud näited. Aga Eesti riik saab uued töökohad, maksutulu, sisemajanduse koguprodukti kasvu.
    Mis konkreetselt Viking Line?i ületuletulekuga Eesti lipu alla muutub? Laeva suhtes hakkavad kehtima Eesti seadused. Laeva kapten peab kindlasti olema Eesti kodanik; laevaperre, mis seni koosnes valdavalt Soome ja Rootsi kodanikest, lisanduvad kohalikud. Soome ja Rootsi lipu all sõites said siinsed töötada neil laevadel vaid tööloaga. Soome reederite ühenduse arvutused eelmise aasta kohta näitasid, et personalikulude vahe oleks 26 miljonit eurot (üle 400 miljoni krooni) sini-must-valge kasuks.
    Eelmise nädala Eesti ajalehtedes otsis Viking Line ühele oma laevadest ? Rosellale, mis esimesena Eesti lipu alla tuleb ? juba personali. Viking Line võib olla mitmetele teistele firmadele eeskujuks. Tõsi, Viking Line?i samm võib olla Soome valitsuse survestamiseks, nagu Nokia avaldusedki, ent Eesti otseselt kahju ei kannata, kui Soome seadused tulevad ettevõtjaile rohkem vastu. Eesti firmasid tegutseb ju ka Soomes.
    Samas Eesti seadused ei tohi ette näha otsest riigiabi ettevõtlusele. Euroopa Liitu astudes ja tax free kadudes tuli Tallinki suust appikarjeid, kuidas nad langevad Soome firmade suhtes konkurentsihalvemusse ja päästa suudaks vaid mõned miljardid kroonid.
    Tjah, ega küsija suu pihta ei lööda. Praegu läheb Tallinkil ilma toetusteta silmapaistvalt hästi ? au firma juhtkonnale ja töötajatele ?, et panna muretsema riigiabiga poputatud konkurendid. Teised riigid toetavad küll oma laevafirmasid, aga mis sellest kasu, kui nad ikkagi lippu vahetavad. Järelikult on asi muus.
    Ilmselt teevad Viking Line?i ärevamaks ka kuuldused, et Tallink ostab ära endast kaks korda suurema käibega Silja Line?i. Kui kuuldustel on tõepõhi all, siis on Viking Line?il väga raske Tallinkiga konkureerida.
    Kunagi oli maailmamere suurima laevastikuga riik Lääne-Aafrika väikeriik Libeeria. Praegust majanduspoliitilist kurssi jätkates on Eestil kõik eeldused saada vähemalt Läänemere suurima laevastikuga riigiks.
    Autor: ÄP
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Kakskeelse Eesti visa, aga pöördumatu lõpp
Eestis on, sarnaselt teiste riikidega, vähemalt Ida-Euroopas, aset leidmas ajalooline mentaalne nihe, mis puudutab suhtumist vene keelde ja Russki Miri laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Eestis on, sarnaselt teiste riikidega, vähemalt Ida-Euroopas, aset leidmas ajalooline mentaalne nihe, mis puudutab suhtumist vene keelde ja Russki Miri laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA aktsiaturg tõusis neljandat nädalat järjest
USA aktsiaturg lõpetas reedel nädala tugeva tõusuga, kui investorite kindlust turgude osas on kasvatanud oodatust madalamad inflatsiooninumbrid, mis näitavad, et inflatsiooni tipp võib olla juba seljataha jäänud. Nii S&P 500 kui Nasdaqi indeks tõusid neljandat nädalat järjest, vahendab Reuters.
USA aktsiaturg lõpetas reedel nädala tugeva tõusuga, kui investorite kindlust turgude osas on kasvatanud oodatust madalamad inflatsiooninumbrid, mis näitavad, et inflatsiooni tipp võib olla juba seljataha jäänud. Nii S&P 500 kui Nasdaqi indeks tõusid neljandat nädalat järjest, vahendab Reuters.
Reaalajas börsiinfo
Jaanus Vihand: kui iseloomud ei klapi, siis koostööd ei tule
Mitu aastat Coop Eestit juhtinud, siis Margus Linnamäe kutsel Apollo Grupi etteotsa läinud ning sealt idufirmasse Eurora lahkunud Jaanus Vihand soovis enne A. Le Coqi juhi positsiooni vastu võtmist näha, kuidas ettevõtte nõukogu tasandil suhted on.
Mitu aastat Coop Eestit juhtinud, siis Margus Linnamäe kutsel Apollo Grupi etteotsa läinud ning sealt idufirmasse Eurora lahkunud Jaanus Vihand soovis enne A. Le Coqi juhi positsiooni vastu võtmist näha, kuidas ettevõtte nõukogu tasandil suhted on.
Raadiohommikus: kohvi, killustiku, tööjõu ja raamatute hinnast "Kuumal toolil" Jüri Ratas
Teedeehituses küpseb konflikt - riigihangetes fikseeritud hindadega on võimatu ehitada, sest sisendhinnad on oluliselt tõusnud. Samas pole riik kui tellija valmis hinnatõusu üle läbi rääkima. Mõned taristuehitajadon olukorra lahendamiseks valmis kohtusse minema. Küsime olukorra kohta kommentaari Nordeconi juhatuse esimehelt Gerd Müllerilt.
Teedeehituses küpseb konflikt - riigihangetes fikseeritud hindadega on võimatu ehitada, sest sisendhinnad on oluliselt tõusnud. Samas pole riik kui tellija valmis hinnatõusu üle läbi rääkima. Mõned taristuehitajadon olukorra lahendamiseks valmis kohtusse minema. Küsime olukorra kohta kommentaari Nordeconi juhatuse esimehelt Gerd Müllerilt.
Viljandi haigla ehitamiseks otsitakse uus ehitaja
Kümneid miljoneid kallimaks läinud Viljandi haigla ehitamine jääb praegu katki, sest leping Fund Ehitusega lõpetati. Uue hanke abil loodetakse haigla valmis saada 2024. aasta lõpuks.
Kümneid miljoneid kallimaks läinud Viljandi haigla ehitamine jääb praegu katki, sest leping Fund Ehitusega lõpetati. Uue hanke abil loodetakse haigla valmis saada 2024. aasta lõpuks.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.