Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
EPL: Infotelefoniteenus kallineb
Kui seni lubas tarbijakaitseamet, et infotelefonid võivad helistajaid vaid teavitada kõnest tasulise telefonile, siis 1. novembrist kord muutub.
Kõik eritariifsed telefonid on kohustatud teatama tarbijale esimese kümne sekundi jooksul paketipõhise kõnehinna. Selle teate lõpus on võimalik öelda, et lisandub operaatori määratud tavatariif. Lisainfopäring muudab aga teenuse vähemalt 60 senti ehk vähem kui kümme protsenti kallimaks ning esialgse arvestuse järgi viiendiku aeglasemaks, kirjutab Eesti Päevaleht.
?Teavitustekst võib helistajas tekitada segadust, sest talle öeldakse kõnetasu hinnavahemik. Mis omakorda sunnib täpsustama just konkreetse kõne hinda, muutes kõne tarbijale senisest mõnevõrra kallimaks,? kinnitas Eniro Eesti ASi turundusjuht Tiia Schapel.
Praegu võib infokõne hind sõltuvalt teenusepakkujast ja tarbija kasutatavast telefonihinnapaketist olla 0?12 krooni, sellele lisandub sideoperaatori kõneminuti hind vastavalt tarbija kasutatavale kõnepaketile. Nii jääb teabepäringu hind ASi Teabeliin infotelefonil keskmiselt 11?12 krooni vahele, sellele lisandub 3,5 krooni sideoperaatori kõneminuti eest.
Kui aga helistada näiteks samale infotelefoninumbrile Lätist, siis on kõne tasuta, maksta tuleb vaid sideoperaatori kehtestatud kõneminuti hind.
Teabeliini juhataja Peeter Allik on tarbijakaitseameti jäigast otsusest nördinud ja loodab, et infomeediaettevõtted saavad ajapikendust ning võimaluse veel kord probleemi arutada. Allik on koos teiste infotelefoniteenust osutavate ettevõtetega seisukohal, et tarbijakaitseameti nõue praeguses sõnastuses ei ole piisavalt läbimõeldud ja põhjendatud. Ta möönis, et parimat lahendust on paraku raske leida, mistõttu oleks loogiline vanaviisi jätkata.