• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teenuseostjad suhtlevad väiksema arvu logistikapartneritega

    Balti Logistika Baltikumi juht Vallo Arumäe rääkis konverentsil ?Äriplaan 2006?, et firmade logistikapartnerite arv lähiaastail väheneb. Sel viisil tiheneb teenusepakkuja ja -ostja koostöö ning teenusepakkuja õpib oma kliendi äri tundma, mis omakorda loob lisaväärtust kliendile.
    Partnerite arvu vähendamisest tuleneva tiheneva koostööga on nõus Silberauto juhatuse liige Eero Mõtlik. ?Väiksema arvu partneritega töötades kujuneb vastastikuste soovide ja võimaluste kompromiss, tuntakse teineteise eripära peensusteni, kujuneb usaldus ning see hoiab aega ja muid ressursse kokku, näiteks suhtlusel,? selgitab Mõtlik.
    Oma kogemusest leiab ka Rautakesko ASi logistikajuht Indrek Reismann, et väiksema arvu partneritega on koostöö tõhusam. On lihtsam koostööd teha logistikateenuse pakkujaga, kes tunneb teenuseostja koostööpartnereid, nende iseärasusi, paiknemisi, kultuuri jms. ?Samuti võimaldab mahu suunamine vähematele partneritele saavutada teenuse madalamat ostuhinda,? lisab Reismann.
    Elektroonikatootja ASi Elcoteq Tallinna logistikajuht Erik Raitviir selgitab, et Elcoteqi-taoline globaalselt tegelev ettevõte ostab kompleksseid lahendusi ja nn tailor-made-lahendused ongi need, kus tuleb mängu kliendi vajaduste tundmine. ?Just siinkohal avaneb võimalus teenusepakkujal pakkuda rohkem lisaväärtust,? selgitab Raitviir. ?Ilmselgelt meeldib teenuseostjal ajada asju partneriga, kes mõistab tema vajadusi lennult, seda eriti kriisisituatsioonides, kus pole aega pikalt selgitada erinevaid põhjuseid ?miks?, vaid on vaja tegutseda.?
    Lisaks on Raitviiri sõnul juba aegade algusest olnud edukad ettevõtmised, kus meeles peetud lähenemist ?tunne oma klienti!?. ?Kuidas muidu suudaksidki pakkuda seda, mida vaja? Ühel on äri aja-, teisel hinnatundlikum, päevselge, et sama lahendusega mõlemat klienti ei püüa,? leiab Raitviir.
    Nii Elcoteq, Rautakesko kui ka Silberauto suhtlevad töös pigem väiksema arvu teenustepakkujatega, sest see võimaldab enam keskenduda põhitegevusele ning väheneb võimalus probleemide tekkimiseks, samuti saadakse mahtudelt soodsamat hinda. ?Väiksema arvu pakkujatega tegeledes on omad riskid, sest inimestel ja ka ettevõtetel on kalduvus laisaks ja mugavaks muutuda,? lisab Raitviir.
    Elcoteq kasutab hetkel globaalselt alla kümne logistikapartneri teenuseid, viimastel aastatel see number oluliselt muutunud ei ole, sest ettevõte keskendub koostöö lihvimisele ja arendamisele. Samuti on olemasolevad partnerid valmis pakkuma uusi teenuseid. ?Kuivõrd erinevate teenusepakkujate tugevused on erinevad, usun, et sellest arvust oluliselt väiksemaks minna ei saa,? lisab Raitviir.
    Silberauto kasutab autode, varuosade ja muude kaupade peale kokku ca 14 partnerit, see arv on kasvanud, aga aeglasemalt kui ettevõtete grupis uute logistiliste lahenduste vajadus ehk kokkuvõttes tõmbab ettevõte partnerite ringi koomale. ?Meil ei ole optimaalset partnerite arvu. Pigem nii vähe kui võimalik, aga nii palju kui vajalik, sest uued saavad aktuaalseks, vanad koonduvad ühe partneri alla või langevad välja,? selgitab Mõtlik. Transpordilogistikas kasutab Rautakesko ühte põhi-ja kolme-nelja lepingulist partnerit.
    Partnerite arv on aastatega vähenenud. Optimaalne partnerite arv sõltub Raitviiri hinnangul äri iseloomust ja riskide hajutamise vajadusest.
    ?Kui keegi suudab ideaalse partnerite arvu arvestamise valemi välja mõelda, väärib see tegelane kõrget autasu,? arvab Raitviir.
    Vello Arumäe argument on üks paljudest argumentidest, kuid kindlasti mitte põhiline, sest klienti ja tema valdkonda tuleb nii või teisiti tundma õppida, kas oled ainuke logistikapartner või üks paljudest. Pigem tooks põhiargumendina välja suhtlemises ühe partneriga suurema selguse ja mugavuse võrreldes sellega, kui tuleb suhelda korraga mitme erineva logistikapartneriga.
    Mida rohkem on logistikapartnereid, seda keerulisem on ettevõtte jaoks suhtlemise protsess ? hinnapäringute tegemine, tellimuste esitamine, saadetiste liikumiste jälgimine jne. Tuleb hallata palju erinevaid kontakte ja suhteid, selgitada sama asja mitmele inimesele. Palju lihtsam ja mugavam on oma vajadustest rääkida ühe partneriga, kellega koostöös on leitud parimad lahendused vajaduste rahuldamiseks.
    NT Logistika klientide hulgas on suund pigem sellele, et soovitakse kogu logistikateenus sisse osta ühelt kindlalt partnerilt. Omalt poolt oleme püüdnud kliendile elu võimalikult mugavaks teha, igal kliendil on personaalne kliendihaldur, kelle poole klient võib kõikides küsimustes pöörduda.
    Samas leidub ka kliente, kes ei soovi logistikateenust sisse osta vaid ühelt partnerilt ja sagedasemaks põhjuseks tuuakse riskide hajutamine. Siin võib paralleele tuua pangandusega ? kas usaldada oma säästud, laenud, kindlustused ühele pangale või paigutada need erinevatesse pankadesse. Mängu tuleb usalduse küsimus.
    Loomulikult tuuakse põhjenduseks ka hind ? otsitakse erinevatele suundadele ja teenuseliikidele kõige odavamad pakkujad. Aga selline soodsa hinna saavutamine võib olla väga petlik, sest asjaajamisele kulub mitmete partneritega suheldes palju rohkem aega. Kui palju hind nii odavam tuleb, sõltubki nüüd sellest, kui kalliks ettevõte oma aega hindab.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Eva Truuverk: Eestist võiks saada rohepöörde Silicon Valley
Kui me tahame ühiskonda järgmisele tasemele tõsta, peame leidma uue mudeli, mis soodustaks arengut ning mille tulemusena looduskeskkond on hoitud ja taastatud, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, Rohetiigri eestvedaja Eva Truuverk.
Kui me tahame ühiskonda järgmisele tasemele tõsta, peame leidma uue mudeli, mis soodustaks arengut ning mille tulemusena looduskeskkond on hoitud ja taastatud, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, Rohetiigri eestvedaja Eva Truuverk.
NFT – kuum plokiahela trend – saab oma ETFi
USA varahaldur Defiance ETF käivitab Defiance Digital Revolution ETFi, mis hakkab järgima plokiahelaga seotud ettevõtete ja non-fungible token'i (NFT) indeksit.
USA varahaldur Defiance ETF käivitab Defiance Digital Revolution ETFi, mis hakkab järgima plokiahelaga seotud ettevõtete ja non-fungible token'i (NFT) indeksit.
Volkswageni autotarkvaraettevõte muudab oma äristrateegiat Eestis
Volkswagen Grupi tarkvaraalaseid kompetentse koondav ettevõte CARIAD SE muudab oma strateegiat ja äritegevuse fookust Eestis. Selle tulemusel hakkab CARIAD Estonia haldama kõiki ettevõtte rahvusvahelisi tütarettevõtteid.
Volkswagen Grupi tarkvaraalaseid kompetentse koondav ettevõte CARIAD SE muudab oma strateegiat ja äritegevuse fookust Eestis. Selle tulemusel hakkab CARIAD Estonia haldama kõiki ettevõtte rahvusvahelisi tütarettevõtteid.
Raadiohommikus: kelle seast valitakse aasta silmapaistvaim ettevõtja?
Äripäeva toimetus valis värskelt välja kaheksa inimest, kes kandideerivad sel aastal tiitlile aasta ettevõtja. Kes ja miks esitati ehk kelle seast valik tehakse, selgub hommikuprogrammis.
Äripäeva toimetus valis värskelt välja kaheksa inimest, kes kandideerivad sel aastal tiitlile aasta ettevõtja. Kes ja miks esitati ehk kelle seast valik tehakse, selgub hommikuprogrammis.