Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ootamatu lumi venitas rehvivahetuses järjekorrad mitmepäevaseks

    ?Täitsa pöördesse läksid,? ütles Tartu Kummikoja juhataja Veiko Alberg. ?Väga popp põhjendus on, et talv tuli ootamatult.? Tööd on tema sõnul tavapärasest veidi rohkem olnud nädala algusest saati ? ettenägelikud autojuhid vaatasid ilmateadet ning vahetasid oma plekist sõbra suvepapud juba mitu päeva tagasi talvejalanõude vastu välja.
    Albergi sõnul oli neil eile hommikul elav järjekord kõigest tund aega, kuid seda tänu suuremale n-ö tootmisvõimsusele ? tavapärase 1?2 tööposti asemel on neil töökohti kuus ning tunnis suudetakse teenindada 12 autot. Lumi on maas olnud alles mõned tunnid, aga juba saadavad konkurendid kliente nende juurde.
    ?Aga kõige hullem on veel ees,? ennustas Alberg eile hommikul. ?Praegu on tööaeg ja inimesed ei pääse liikuma. Pärast kella viit löövad aga telefonid punaseks ning järjekord hüppab kahepäevaseks.?
    Autojuhid ruttasid eile rehve vahetama ka Tallinnas. Rehvimaailma töökoja juhataja Kalle Kaasiku sõnul oli neil juba hommikul vara tegevust küllaga. ?Tänane päev (eile ? toim.) broneeriti kohe täis, homseks ja ülehomseks on veel mõned üksikud augud,? vaatas Kaasik kalendrit. Siiski pole tema sõnul õige rehvivahetushooaeg veel alanud, sest ilm on soe ja autojuhid loodavad, et lumi sulab ära.
    ?Kui läheb külmaks ja tuleb ka paksem lumi maha, vaat siis läheb alles hullumajaks. Meil on eelmistel aastatel olnud ka nädalapikkusi järjekordi,? meenutas Kaasik.
    ?Momendil on täielik hullumaja,? hüüdis telefoni Tondi autoteeninduse juhataja Pärt Pikkas. Tondil saaks rehvivahetuseks aja järgmisesse nädalasse, kuigi püsikliendi autole tehakse vahel see töö ära väljaspool tööaega ehk hilisõhtul.
    Vianori Rehvihotellis oli eile projektijuht Toomas Pentjärve hinnangul kolm korda rohkem sebimist kui päev varem. Esimene kõne, millal rehve vahetada saaks, tuli talle juba kell seitse hommikul mobiilile ning Pentjärv arvestab, et tööpäev venib keskööni välja. ?Meie eelistatud kliendid on need, kes meil ka rehve hoiustavad. Teistel on praegu raske löögile pääseda,? tunnistas ta.
    Esma Auto teeninduse tööde vastuvõtja Olev Paadimeistri sõnul leiaks rehvivahetuseks aja laupäevaks, kuid helistatakse palju ning lumesaju jätkumisel võib järjekord veelgi pikemaks venida.
    Valga rehvivahetusfirmast Biltex öeldi, et neil pole lund sadanud, kuid probleemi pole ka talve äkilise saabumisega ? linnas on 15 rehvivahetuspunkti ning järjekordi praktiliselt ei teki.
    Suuremad rehvivahetajad hoiavad esimese lume aegu töökodasid lahti tavapärasest kauem ning palkavad ka lisatööjõudu. Nii näiteks võtab kahe rehvivahetajaga Vianor juurde kolm inimest, Tartu Kummikojas teevad õhtuseid vahetusi üliõpilased või põhikohaga tööliste sõbrad-tuttavad.
    Tondi autoteeninduse juht Pärt Pikkas aga ütles, et nad jätavad pigem töö tegemata kui riskivad kahtlase kvaliteediga. ?Rehvivahetaja peab ikka spetsialist olema,? kinnitas ta.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.