Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vene firmad hindavad kingituste valikul kvaliteeti
?Viis pluss!? vastab Argo Rahu, Digiform OÜ tegevdirektor kiirelt ja kõhklemata, kui küsin temalt, kuidas on venelaste firmadega kingituste osas äri ajada.
Argo Rahu kiidusõnad ei taha kuidagi lõppeda: vene rahvusest inimestega on väga lihtne koostööd teha, nad teavad täpselt, mida tahavad, hindavad ausust ning korrektsust. Vene klient on alati väga tänuväärne, soe ja ustav. Võrreldes eestlastega, on venelaste suhe oma klientidega samuti südamlikum ja isiklikum. Nii valib sageli juhatuse liige ise kingitused ja viib need ka laiali.
Vene inimesele on oluline, et tellitav toode oleks reaalselt olemas. Ta tahab ise katsuda ja hinnata ning veenduda kvaliteedis. Pildi järgi ei otsustata kunagi millegi üle. Hind pole kingituste puhul esmatähtis. Kui eestlane tellib näiteks 10 000 krooniga palju kingitusi, siis venelane valib
vähem, aga kallimad, ei taha vooruste loetelu Rahu huultel lõppeda.
Reklaamkink OÜ juhatuse liige Ago Kurg tunnistab, et neil pole vene kliente palju, kuid olemasolevate põhjal võib öelda järgmist: ?Vene klient mõtleb palju, tahab kõiges ise selgusele jõuda, aga ta on avatum ja konkreetsem. Eestlane mõtleb, mõtleb ümber ja kulutab sellega rohkem aega. Eestlasega võtab ka usalduse võitmine aega. Kui aga vene klient on sind usaldama hakanud, siis on temaga lihtne asju ajada. Peab olema konkreetne ja lubadustest kinni pidama.?
Argo Rahu lisab, et vene firmadel on kliendiring eesti omadest väiksem, aga neid hoitakse ja tuntakse paremini ning ollakse rohkem seotud.
?Kui vene rahvusest firmajuht kingib oma kliendile sigarikarbi või alkoholi, siis on ta eelnevalt selles veendunud, et kingituse saaja suitsetab või hoolib kingitavast alkoholist,? toob Argo Rahu näite. Eesti ja vene klientide kõige suurem erinevus pole mitte toodete vahel, erinevad on hoopis maitsed.
?Kasvav trend on kodutooted, aga kui ma pakun vene kliendile näiteks pannide komplekti või nugadehoidjat köögi seinale, siis ta ei hinda neid veel eriti. Vene inimene eelistab järeleproovitud tootegruppe, traditsioonilisust.?
Vene klientide värvilemmikuteks on must, kuld ja tumesinine. ?Ka odav pastakas peab olema kuldne. Kui valitakse välgumihkel, siis ikka uhke ja nahaga kaetud. Kallis kell on alati hea kingitus,? loetleb Argo Rahu vene klientide maitse-eelistusi.
?Vene klient valib alati kallimad asjad. Kui ta teeb kingitusi personaalselt, siis läheb hoopis kunstikauplusse ja ostab maale. Mingi läikiva kella või nahkmapiga sellisel puhul muljet ei avalda,? räägib Ago Kurg oma tähelepanekutest suhtlemisel venekeelsete klientidega.
Argo Rahu kinnitab, et veel kolme aasta eest olid erinevused eesti ja vene klientide vahel suuremad.
Uvic ASi turundusspetsialist Olga Lorens ütleb rahulolevalt, et neil pole enda tooteid kunagi piinlik kinkida. ?Harilikult teemegi kingitusi enda toodetest. Meie pannkoogid, kotletid, frikadellid ? kõik on maitsvad ja kvaliteetsed, mida sööme ise ja võtame ka külla kaasa.?
Igal aastalõpul selgitab Uvic välja oma parimad töötajad. Eelmisel aastal olid kingitusteks väga uhked ja praktilised asjad, ikka sellised, millest oli nii rõõmu kui ka kasu, nimetab Olga Lorens. ?Kõige paremate kolleegide töö äramärkimiseks on meil olemas kuldpelmeen. See on ülekullatud pelmeen, mis sobilikult kahvli otsa tõstetud,? räägib Lorens lõbusalt.
Olga Lorens kinnitab, et mitte kunagi ei unustata neil ühtegi koostööpartnerit ega klienti. Näiteks ka need inimesed, kes panevad kauplustes Uvici tooteid riiulitele, on meelespidamist väärt. ?Aasta lõpus viime neile ikka hea pudeli veini, kommid ja küpsised,? räägib turundusspetsialist ja leiab kiidusõnu tööandjatelegi: ?Nad pole kitsid. Alati teevad ilusaid ja südamest tulevaid kingitusi ja mitte kunagi pole tunnet, et kingitus on valitud hooletult või lihtsalt selleks, et kusagile linnukese kirja saaks.?
Saurix Petroleum ASi müügijuht Katri Laanela rõhutab kõigepealt, et nende Tallinna kesklinnas asuv maja ning tehnika on puhtad ja korralikud, mistõttu võib julgelt oma tegevust väljendada ka kingitustes.
?Üks disainifirma tuli mõttele, et võiks kinkida vanu pilte, mis on meie tegevusega seotud. Näiteks väga populaarsed ja ainulaadsed on vanad eestiaegsed pildid teetöödemasinatest, bensiinijaama avamisest aastal 1927. Need pannakse ilusasse puidust raami ja võin kinnitada, et tekitavad alati meeldivaid emotsioone. Meie firma kingitused on kvaliteetsed ja inimesele vajalikud. Just kvaliteet on esmatähtis. Meie autojuhil on autos alati karbitäis pastapliiatseid, mida ta kõigile jaotab. Needki on ilusad ega näe odavad välja,? lubab Laanela.
?Meie kollektiiv koosneb nii eesti kui ka vene rahvusest inimestest, mis aga ei tähenda sugugi seda, et otsime
kingitusi eraldi. Mina kui firmakingituste valija mõtlen alati, kas ma ise seda kingitust tahaksin. Loomulikult arutame kõik
veel kolleegide ringis üle, nii et päris üksinda ma küll ei otsusta.?
Katri Laanela selgitab, et kingituste valik sõltub saajatest. Ka neil on olemas lihtsamad särgid, kruusid, pastapliiatsid, kuid mitte kunagi liiga lihtsakoelised.
Autor: Riina Reiman-Männiste