1. november 2005 kell 22:00

Alustav ettevõte ei tohi osta esimese asjana kallist autot

Üldjuhul vaatame kliendiga koos tema äriprojekti kriitilise pilguga läbi, et kliendi enda risk oleks väiksem. Panga jaoks oleme äriplaani mitterealiseerumise riski maandanud omapoolse põhjaliku äriidee analüüsi ja finantseerimisprojekti tagatisega.

Tihti jäetakse endale liiga vähe puhvreid ? nii rahaliselt kui ka ajaliselt. Sagedane on stsenaarium, et uue projekti käivitamise ajaks on ettevõtja arvestanud ca 3?6 kuud, mis aga tegelikult pikeneb 12?18 kuuni. Ettevõtjad peaksid mõtlema, kuidas leida täiendavate käibevahendite jaoks raha, kui peaks juhtuma, et projekt kallineb.

Kui äri käivitub ootuste kohaselt või isegi veel paremini, on ikkagi tähtis teha kaineid otsuseid. Tihti juhtub, et esimene teenitud raha pannakse kohe omaniku kalli auto liisingu esimeseks sissemakseks. Teisisõnu tõtatakse kiirelt tegema otsuseid, mis toovad kaasa küll püsikulu, aga ei oma sisulist mõju põhitegevuse edukusele. Ja alati tasub endalt küsida, kas ollakse valmis raskuste tekkides kallist autost kiirelt ja otsustavalt loobuma.

Oleme kogenud, et kõige tähtsam äriplaani puhul on selle sisuline ja põhjalik läbimõtlemine ettevõtja enda poolt. Mõned enda kirjutatud lehed on palju väärtuslikumad kui konsultatsioonifirma poolt kokku pandud kena pakk paberit.

Oluline on konkreetse fookuse valik ? keskendumine ühele-kahele põhitegevusele. Keegi ei suuda olla korraga spetsialist paljudes valdkondades, mistõttu raisatakse jõudu ja raha konkureerimaks mitmel turul korraga. Nii ei suudeta ühegi valdkonnaga põhjalikult tegeleda ega teha vajalikke investeeringuid ? seega ei olda lõpuks kuskil konkurentsivõimeline.

Aga üldiselt on kogemus näidanud, et kui ettevõtja on ise läbi mõelnud nii positiivse kui ka halvema stsenaariumi ning tegutseb mõtestatult, on ta oma tegemistes ka edukas

Autor: Aet Altroff

Hetkel kuum