Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tele2 püüab ärikliente hinna abil
Eilsel pressikonverentsil rääkisid Tele2 värske juhatuse esimees Toomas Tiivel ning äriklientuuri ja sisuteenuste juht Andres Jõesaar, et praegu on nende osa äriklienditurust kümnendiku ringis, aga aastaga tahaksid nad seda kahekordistada. Koguturust hõlmab Tele2 enda kinnitusel 33%.
Äriklientide ligimeelitamiseks on Tõnis Paltsu vana firma sel aastal müügi- ja klienditeenindusosakondi üle viie korra suurendanud. Tulevastele klientidele lubatakse konkurentidest umbes kolmandiku võrra odavamat teenust.
?Me ei plaani väga suurte firmadega tegelema hakata, sest nemad nõuaksid liiga spetsiifilisi ja kalleid lahendusi,? nentis Jõesaar. ?Keskendume väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele.? Jõesaare sõnul tähendab see, et esialgu püütakse alla 50 töötajaga ettevõtteid värvata. ?Aga ega me kedagi ära ka ei aja, näiteks tuhandete töötajatega Balti Laevaremonditehas on meie klient,? ütles Jõesaar.
Aastaga tahetakse ka senist, umbes 95 protsenti Eestit kattev leviala 99 protsendile suurendada, selleks investeeritakse Tiiveli sõnul keskmiselt 200 000 krooni päevas. Selle raha eest kerkib iga nädal mõni uus tugijaam või mast, näiteks septembris valmis 13 tugijaama.
?Tele2 püüd äriturul tegutsema hakata on selles mõttes loomulik, et kui Eesti mobiilipenetratsioon on juba 100% (see tähendab, et iga Eesti elaniku kohta on üks SIM-kaart ? toim.), tuleb igal operaatoril vaadata oma turuosa kasvatamiseks sinna sektorisse, kus ta on olnud nõrgem,? teatas EMT avalike suhete juhi Kaja Pino kaudu. ?Samas on Tele2-l äriturul keerulisem, kuna äriklient eeldab kvaliteetset teenust ? eks sellest ka Tele2 investeeringute tõstmine levialasse ja teenuste arendusse.? Aga järelevõtmine on Pino sõnul raske: ?Kui Tele2 ütleb, et paigaldab kahe aastaga 100 tugijaama, siis EMT on paigaldanud igal aastal 60 ja jätkame samas tempos edaspidigi.?
Pino sõnul on EMT ka ainus, kes pakub praegu Eestis äriklientidele kiire andmeside (EDGE ja 3G ?toim.) võimalust. ?Loomulikult me jälgime konkurentide tegevust, kuid hetkel ei dramatiseeriks Tele2 avaldust üle,? lisas Pino.
Elisa juhatuse esimees Sami Seppänen ütles, et Elisa kogemus viimase 10 aasta jooksul näitab, et sellise summaga (kahe aastaga 150 miljonit krooni ? toim.) ei ole võimalik teha suuri muudatusi kvaliteedis ja leviala laiendamises. ?75 miljonit krooni aastas on just paras number, millega on võimalik olemasolevat võrku hooldada,? selgitas Seppänen. ?Selleks, et võrku laiendada, tuleb investeerida palju rohkem.?
Seppänen ei suhtunud eriti tõsiselt ka Tele2 väitesse, et neile kuulub äriklienditurust kümnendik. ?Igaüks võib vaadata, mitu numbrikombinatsiooniga 55xxxxx ärikontakti ta oma telefonist leiab,? soovitas ta. ?Ise leidsin oma ligi 400 kontakti hulgast selliseid vaid kaks, kellest üks on Üllar Jaaksoo (Tele2 eelmine juhatuse esimees ? toim.).?