'Naftasaaduste vähenemine on tingitud Venemaa-siseste logistikamudelite muutustest ning maailmaturu hinnapoliitikast,? ütles Varek. ?
See probleem ei ole lühiajaline ning kindlasti mõjutab pikemas perspektiivis nii siinse raudtee kui ka naftaterminalide arengusuundasid,? märkis Varek, kelle sõnul on muude kaubagruppide osas trend valdavalt positiivne ning jätkub senine kasv.
Nafta ja naftasaaduste vedu Eesti Raudtee infrastruktuuril vähenes oktoobris võrreldes mullusega 7,5 protsenti 2,13 miljoni tonnini, peamine langeja oli taaskord toornafta, mille veomaht kahanes mulluselt 0,54 miljonilt tonnilt 0,02 miljoni tonnini.
Samal ajal suurenes masuudi vedu ligi 36 protsenti 1,37 miljoni tonnini, ka bensiini veomaht näitas kasvutendentsi.
Suurim tõusja kaubagruppide osas oli taas kivisüsi, mille veomaht suurenes ligi 2,8 korda 0,43 miljoni tonnini. Oktoobris kasvasid ka põlevkivi ja väetiste veomahud, vastavalt 17 protsenti 0,28 miljoni tonnini ja 32 protsenti 0,25 miljoni tonnini.
Transiitvedude maht oktoobris kasvas 7,5 protsenti 2,81 miljoni tonnini, ligi 40 protsenti tõusis kohalik vedu, ulatudes 0,41 miljoni tonnini.
Importveod vähenesid 36 protsenti 0,26 miljoni tonnini, samal ajal kasvasid eksportveod 15 protsenti.
Kokku on 10 kuuga raudteel veetud 2,7 protsenti rohkem kaupu kui mullu sama perioodi jooksul, ehk 36,57 miljonit tonni.