Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallink: meie laevade reovesi on puhtam kui merevesi
Rahvusvaheliste konventsioonide alusel on Bureau Veritas, Det Norske Veritas ja veeteede amet väljastanud laevadele, mille kohaselt on laeva reovete puhastuskorraldus vastav kõikidele rahvusvahelistele nõuetele. Laeva puhastitest väljuv vesi on paljude omaduste poolest puhtam kui merevesi, väidab Tallink pressiteates.
Tallinki teatel kasutatakse kõige uuematel laevadel moodsaid ja kalleid puhastussüsteeme, mille puhastuskvaliteet ületab mitmete linnade veepuhastusjaamade kvaliteedi. On väga üllatav kuulda, et ajakirjanduse ja konkurentide hinnangul ei vasta just hiljuti Soome laevatehases ehitatud Romantika kehtivatele keskkonnanormidele, kirjutas Tallink.
Tallinna sadamas kanaliseerimisvõimalus puudub, samuti on see võimalus komplitseeritud Helsingi sadamas, kus see on võimalik vaid teatud suuruse ning omadustega laevadel. Puhastamisel alles jääva sette annavad kõik Tallinki laevad ära Tallinna sadamas.
?Tallink otsustas viia veel kord läbi analüüsid meie laevade puhastusseadmete kvaliteedi kohta, kaasates protsessi vastavaid spetsialiste ja eksperte. Kuni analüüside selgumiseni oleme otsustanud anda juba laevadel puhastatud veed ära sadamates,? teatas laevafirma.
Tallinki suured laevad Romantika ja Meloodia lasevad oma reovee Soome lahte, kirjutas Helsingin Sanomat. Tallinki laevadega Helsingis sama terminali kasutav Eckerö Line?i laev Norlandia näiteks pumpab oma jääkvee linna kanalisatsiooni. Tallinki esindaja ütles, et ettevõte ei olnud sellisest võimalusest teadlik. Artikli ilmumise järel hakati esmaspäeval levitama e-kirju ja SMSe, milles kutsutakse boikoteerima Tallinki laevafirmat. Boikoti üleskutse on ilmunud portaali Suomi24 foorumites ja mujal jututubades.
Autor: ÄP